Dopiero odebrali klucze, teraz walczą z grzybem i wilgocią

Michał Wyszowski | Utworzono: 2015-01-30 14:25 | Zmodyfikowano: 2015-01-30 14:28
Dopiero odebrali klucze, teraz walczą z grzybem i wilgocią - fot. Michał Wyszowski (Radio Wrocław)
fot. Michał Wyszowski (Radio Wrocław)

Wilgoć w mieszkaniach i grzyb na ścianach w piwnicy. W takich warunkach muszą żyć mieszkańcy ulicy Wiejskiej w Wałbrzychu. Cztery bloki to sztandarowa inwestycja komunalna miasta. Lokatorzy klucze do nowych mieszkań odebrali zaledwie dwa miesiące temu. Radiu Wrocław mówią, że problem jest od samego początku:

Rzecznik ratusza Arkadiusz Grudzień mówi, że problem w tym, że budynek nie zdążył się jeszcze wysuszyć:

Miasto deklaruje, że kłopoty będą usuwane w ramach napraw gwarancyjnych. Mieszkańcy zgłaszają także inne usterki, m. in. zapadnięte panele czy źle zamontowane drzwi na balkon.

Przy ulicy Wiejskiej każdy mieszkaniec rozpoczyna rozmowę od zdania „Bardzo dziękuję za mieszkanie, ale…”. Ludzie boją się rozmawiać pod nazwiskiem. Z pisma mieszkańców do Miejskiego Zarządu Budynków: „zwracamy się do administratora nieruchomości o usunięcie usterek powstałych w części wspólnej, tj. pomieszczeniach piwnicznych, suszarni i rowerowi – osuszenie w/w pomieszczeń w związku z powstałą wilgocią, poprawienie osadzonych płytek przy zejściu do piwnicy”.

Ponad sześćdziesiąt rodzin klucze do budynków przy ulicy Wiejskiej otrzymało 14 listopada (kilka dni przed wyborami samorządowymi). To cztery budynki, trzy nowe i jeden zaadoptowany po byłej szkole podstawowej. Kryteria przydziału mieszkań ustaliła rada miejska. Preferowane były trzy grupy mieszkańców: młode osoby wychowujące dzieci; niepełnosprawni oraz osoby starsze. Starając się o lokal, nie można było mieć zaległości czynszowych.

Arkadiusz Grudzień z Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu:

- Pojawił się problem wilgoci w niektórych lokalach oraz pomieszczeniach piwnicznych przy ulicy Wiejskiej. Jest to prawdopodobnie efekt tego, że nie zakończyło się suszenie technologiczne tych lokali. Mieszkańcy wprowadzili się bardzo szybko, praktycznie tuż po zakończeniu i odbiorach całej inwestycji. Według naszych przewidywań ten problem powinien ustąpić w okresie letnim. Zarządcą tej nieruchomości jest Miejski Zarząd Budynków. Należy do nich zgłaszać tego typu usterki, które będą usuwane w ramach napraw gwarancyjnych.

Łącznie w ubiegłym roku wybudowano w Wałbrzychu ponad dwieście mieszkań komunalnych (w trzech lokalizacjach: Podzamcze, Biały Kamień, Nowe Miasto). To pierwsza tego typu inwestycja od lat 90. Pochłonęła ponad trzydzieści milionów złotych, jedna trzecia tej kwoty pochodzi ze środków Banku Gospodarstwa Krajowego.

 

Reklama

Komentarze (48)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~same kożyści2015-02-12 16:32:00 z adresu IP: (213.158.xxx.xxx)
Zarodniki pleśni mają większą toksyczność niż alkohol. Wdychanie ich wraz z powietrzem wywołuje marskość wątroby znacznie szybciej niż u osób z chorobą alkoholową. Ponieważ to są bloki komunalne to może szybciej będą zmieniać się najemcy i zmniejszy się kolejka oczekujących, a włodarzom poprawią się statystyki w walce z bezdomnością.
~Włodek_522015-02-12 13:20:56 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Drodzy Państwo, kto to widział aby prace budowlane wykonywali robotnicy bez szkół, bez kursów przysposobienia do zawodu. Dodać trzeba trzy C. Cena czyni cuda. Chyba to właśnie tanio i szybko wychodzi w postaci grzyba. Teraz to tylko grzać i wentylować, następnie zaimpregnować. Pozdrawiam.
~pol2015-02-11 07:10:14 z adresu IP: (83.3.xxx.xxx)
Ktoś powinien za to BEKNĄĆ! gdzie był na etapie budowy i odbioru? ALTERNATYWY 4
~bob2015-02-04 11:18:57 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Stawia się mury i od razu obkłada je styropianem. Nie jestem fachowcem budowlanym ale wiem że niema to nic wspólnego ze sztuką budowlaną. Kto w takim razie nadzoruje takie prace i czy w tym kraju wszyscy inspektorzy i urzędnicy są skorumpowani?? Czy "to" dziadostwo w końcu kiedyś się skończy ?, czy trzeba pakować już walizki i uciekać bo będzie tylko gorzej...
~grazik2015-02-02 12:14:43 z adresu IP: (178.183.xxx.xxx)
to jest podziękowanie ?! kurcze ja tego nie rozumiem! po co ten hałas skoro nie zostali z tym sami ! wszystko mają zgłaszać , wiedzieli o wilgoci ,wiedzieli żeby przeczekać zimę i sprawdzać co dziać będzie się z mieszkaniami to o co tu chodzi ? żeby narobić smrodu? mieli ogrzewać i wietrzyć a teraz marudzą ,że za gaz będą płacić ?! ja takiego luksusu nie miałam jaki zobaczyłam tam uwierzcie ! nasze nowe mieszkanie było tak partacko zrobione ,że dzisiaj dopiero byłaby afera ;) ale nie marudziliśmy tylko zadowoleni byliśmy ,że mamy swoje i do dzisiaj walczymy z grzybem no ale kto nie ma z tym problemu? niektórzy dostali te mieszkania dosłownie za friko! ci co zostawili swoje mieszkania za te lub ich domy szły do rozbiórki na pewno są zadowoleni a marudzą tylko ci co liczyli faktycznie na złote komnaty chyba ! - komu zależy na tym ,że robi tyle szumu?
~miałczański2015-02-04 23:06:25 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
A czy myślisz że wszyscy chcą mieszkać z grzybem tak jak TY?? Skoro lubisz adrenalinę to wpuść jeszcze do swojej chaty bandę szczurów.
~Takie miasto2015-02-03 20:58:40 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
A ja mam mieszkanie bez ogrzewania, bez prądu, pali mi sprzęt domowy tak działa instalacja elektryczna, jeszcze trochę a może dojść do zapalenia ( urzędnicy o tym wiedzą ) co chwila są kontrole mówią że jest ok. Natomiast mi już kolejny sprzęt spalił się, a żarówek przepalonych zaraz po wkręceniu nawet nie liczę. Opłacam mieszkanie regularnie, mieszkanie zadbane bez wilgoci (otwieramy okna w zimę, w mieszkaniu jest zimno, nie ogrzewamy bo nie mamy jak, ale wilgoci nie mamy ) Mieszkania nowego nie dostaliśmy bo się nam nie należy, odpisali nam że za mały dochód mamy i brakuje kilka złotych. Skoro tutaj płacimy czynsz 400 zł a w tych nowych płacą tyle samo, ale cóż tak miasto zrobiło. Dbamy o mieszkanie żeby wilgoci nie było i nie ma, ale kosztem naszego zdrowia, bo otwieramy w zimę okna. Przez jakiś czas można w takich warunkach mieszkać ale nie stale. W takich warunkach nawet bezdomni nie mieszkają, bo dba się oni żeby przebywali w ogrzewanych miejscach.
~Starsza2015-02-03 18:36:36 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Ja mieszkam na Jana Pawła,wprowadziłam się zaraz na drugi dzień po otrzymaniu kluczy.Mieszkam na 2-gim piętrze,cały czas mieszkanie wietrzyłam i wietrzę,nie malowałam,bo czekam aż budynek całkiem wyschnie, osiądzie,na razie nic się nie dzieje,prawdopodobnie gdzieś w którejś bramie na parterze wychodzi wilgoć,ale czy to prawda-nie wiem.Mój syn kupił mieszkanie we Wrocławiu od dewelopera w stanie surowym,zapłacił ciężkie pieniądze,oczywiście kredytem i też wychodzą jakieś usterki.Ja osobiście jestem zadowolona,bo mam mieszkanko małe,wprawdzie beż balkonu,ale mam ciepło,sucho nie to co na starym,mimo,że też miałam łazienkę,centralne na węgiel,ale tam to dopiero był grzyb w budynku.Faktycznie,gdyby kupić takie mieszkanie,to nie byłoby mnie stać,a tak może starość spędzę w godnych warunkach.
~spoko2015-02-02 11:29:01 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
~Nikifor2015-02-02 11:24:19 z adresu IP: (83.144.xxx.xxx)
Biada wam, narzekacze, biada wam marudy. Jakby wam ze złota postawili domy tobyście narzekali, że zimno a drogie kamienia na podłogach uciskają was w stopy. Walka z wilgocią to nie wojna atomowa, wystarczy ruszyć głową, zgłosić to do wykonawcy/zarządcy itd. Macie gwarancję? No to o co "kaman"?
~czecha2015-02-02 10:33:38 z adresu IP: (178.183.xxx.xxx)
fred !- takie bzdury wypisujesz ,że aż wstyd! sam w slamsie mieszkasz grzybie jeden! wilgoć nie tylko tam jest bo to czy wille , czy wieżowce czy stare domy w większości mamy z tym problem prawie wszyscy. Sami czasami sobie robimy takie problemy - nie zwracając uwagi jak i co robimy! No nie zgodzę się też z tym ,że wszyscy mieszkańcy tak psioczą tam to już lekka przesada bo faktycznie jest" mokrawo " i wiedzieli o tym wszyscy , każdy miał powiedziane co i jak robić , gwarancje mają na 3 lata i wszystko można zgłaszać , proszono by nie malować a co nadgorliwi lokatorzy sami robią sobie problemy ,wydają pieniążki na farby ,robią przeróbki i do kogo mają teraz pretensje ? Znam tam ludzi co mieszkają i nie mają takich problemów bo stosuja się do wskazówek które otrzymali , wietrzą i grzeją no niestety muszą liczyć się też z wydatkiem ale coś za coś niestety ! kiedy dostałam mieszkanie nic mi nie przeszkadzało bo cieszyłam się z tego co dostałam a tu dostali niektórzy za friko mieszkania i jeszcze marudzą - my to marudzić kiedyś mogliśmy i to faktycznie mieliśmy wtedy na co a tu to niestety jak dla mnie wina lokatorów również jest !
~Iwona 2015-02-02 10:07:09 z adresu IP: (178.183.xxx.xxx)
czy jest ktoś chętny na zamianę mieszkania ? no z chęcią tam pójdę , mnie osobiście bardzo podobają się one no wiem ,że są problemy z wilgocią ale gdzież ich nie ma ;) ? naprawdę czy ktoś ma ochotę się zamienić ?
~obserwator2015-02-01 18:58:24 z adresu IP: (195.46.xxx.xxx)
Oczywiste i normalne na kazdym kroku fuszerka i bylejakos...nigdy nie moga zrobic nic dobrze ? ????...co to za fachowcy ???? partacze ...,a kto podpisal odbior ,kto jest odpowiedzialny za wykonanie ?. Kiedy wreszcie tacy pseudo fachowcy beda pociagani do odpowiedzialnosci ?
~Nowa2015-02-01 15:30:19 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Mam to ,,szczescie,,mieszkac w tym konkretnie budynku.Wykonawca nie popisal sie zbytnio,a materialy wykorzystane do budowy i wykonczen zatwierdzal chyba niedowidzacy architekt.Budynek poprostu za szybko zasiedlony-bo po co gmina ma placic za ogrzewanie zima lepiej obciazyc lokatorow.,,Grzac i wietrzyc,,-super,otworzmy okna na szerokosc a zamknijmy na klucz lodowki,bo na rachunki za gaz nie wystarczy.Sciany pomalowane czyms bialym,napewno nie farba,a kafelki moga pelnic funkcje pumeksu-chodnikowe,antyposlizgowe.Gdzie sa pieniadze za materialy ,ktore mialy byc wykorzystane do wykonczenia mieszkan?Pan Prezydent powinien zainteresowac sie sprawa a my lokatorzy osobiscie poprosimy Go o to.
~Legendy o wielkim Romku 2015-02-01 16:41:49 z adresu IP: (93.154.xxx.xxx)
Przepraszam, ale w Wałbrzychu znana jest legenda o bezsennym prezydencie, który osobiście pilnuje każdej inwestycji - tej nie ? Stara kopalnia też ciągle jest poprawiana, a aqua zdrój ciągle w sądzie, a pielęgniarki go tak ładnie sprzątały. Legendy a misu w wałbrzychu kroi dużą kasę i czeka na skok wyżej. Tak wybraliśmy.
~anna2015-02-01 15:24:24 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Mieli nie zniszczyć mieszkań a zniszczyli, czyli kasa to nie wszystko, nawet ci co kasę mają nie potrafią zadbać o mieszkania. W kryterium trzeba było mieć 1351 zł na osobę, mieli dbać o mieszkania, bo niby Ci co mają mniej kasy to nie dbają a to gów..no prawda. Widać to na tym przykładzie, kasa to nie wszystko i piękne nowe budynki zdewastowane. Teraz każdy musi płacić za to, Ci co mają mniej kasy i Ci co mają więcej kasy, bo podatki i czynsze płaci każdy.
~ameryka2015-02-01 15:12:03 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Jak się okien nie otwiera nie wietrzy to później tak jest
~idi2015-02-01 17:18:38 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Gdybyś dobrze czytała i słuchała to ludzie wietrzą ,a powstała wilgoć niewynika z winy tych co tam mieszkają!
~Polak2015-02-01 15:08:58 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
DLACZEGO NAZWISK I IMION NIE PODAJĄ ? CZYŻBY PO ZNAJOMOŚCI DOSTALI ? ŻE BOJĄ SIĘ MÓWIĆ Z NAZWISKA I IMIENIA ?
~ona2015-02-02 22:43:10 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
oj ewunia pusta jesteś ,że nawet nie chce się komentować tego co pisałaś może ty masz parcie na szkło to przyjdź tu to wystąpisz w Naszym imieniu
~ewuncia 2015-02-02 10:32:02 z adresu IP: (178.183.xxx.xxx)
prawda ;) pewnie po znajomości dostali teraz boją się wytknąć błędy skoro głośno o tym nie mówią a ewidentnie mają kłopoty i to nie z ich winy ! coś jest nie tak - czyżby nie chcieli się narażać osobom które pomogły im ? sami dają do myślenia swoim zachowaniem! nikt im przecież łba nie urwie ,że coś jest nie tak. Ale na samym początku wiedzieli jak mają postępować z mieszkaniami i ,ze będą występować takie usterki i mają to zgłaszać więc o co krzyk? mieszkania mają a niektórzy nawet w nich nie mieszkają a przecież dostali ludzie którym zależało na mieszkaniach a one stoją puste --- tym zająć się bo chętni szybko na nie znajdą się ! ten co mu zależąło szybko wprowadził się a co kombinowali to dalej kombinują ;)
~bibi2015-02-01 14:47:58 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Na biednego nie trafilo
~Walbrzyszanka2015-01-31 20:41:27 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Bardzo Ciekawe te kryteria. Do tych mieszkan pchali sie ci co juz jakies maja a juz z pewnoscia pieniadze maja. Tak bardzo chcieli to teraz niech sie martwia. pazerniactwo. Dobrze ze mnie to nie dotyczy....
~Idi2015-01-31 22:15:16 z adresu IP: (37.31.xxx.xxx)
Walbrzyszanka pewnie pisze z własnego doświadczenia.Też się pchała i nie dostała,stąd ta zawiść!
~fred2015-01-31 17:19:49 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Mieszkańcy leją po piwnicach, to i grzyb się pojawił. To zapewne nawyki ze starych slumsów, w których wcześniej mieszkali?
~fred2015-02-01 09:07:51 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Jeśli wcześniej nie mieszkali w slumsach, to powód faktycznie może być inny. Może to asymilacja z mieszkańcami Białego Kamienia na zasadzie "wleziesz między wrony ..." itd? ;)
~czecha2015-01-31 22:55:33 z adresu IP: (178.183.xxx.xxx)
fred !- takie bzdury wypisujesz ,że aż wstyd! sam w slamsie mieszkasz grzybie jeden! wilgoć nie tylko tam jest bo to czy wille , czy wieżowce czy stare domy w większości mamy z tym problem prawie wszyscy. Sami czasami sobie robimy takie problemy - nie zwracając uwagi jak i co robimy! No nie zgodzę się też z tym ,że wszyscy mieszkańcy tak psioczą tam to już lekka przesada bo faktycznie jest" mokrawo " i wiedzieli o tym wszyscy , każdy miał powiedziane co i jak robić , gwarancje mają na 3 lata i wszystko można zgłaszać , proszono by nie malować a co nadgorliwi lokatorzy sami robią sobie problemy ,wydają pieniążki na farby ,robią przeróbki i do kogo mają teraz pretensje ? Znam tam ludzi co mieszkają i nie mają takich problemów bo stosuja się do wskazówek które otrzymali , wietrzą i grzeją no niestety muszą liczyć się też z wydatkiem ale coś za coś niestety ! kiedy dostałam mieszkanie nic mi nie przeszkadzało bo cieszyłam się z tego co dostałam a tu dostali niektórzy za friko mieszkania i jeszcze marudzą - my to marudzić kiedyś mogliśmy i to faktycznie mieliśmy wtedy na co a tu to niestety jak dla mnie wina lokatorów również jest !
~Idi2015-01-31 21:55:40 z adresu IP: (37.31.xxx.xxx)
Nikt normalny by tak nie napisał,najpierw pomyśl później pisz. Kogo ze slamsów stać na na opłaty tych mieszkań!
~ani12015-01-31 16:47:21 z adresu IP: (131.228.xxx.xxx)
zenada wilgoc nigdy nie zniknie zapraszam do mnie moze pan Grudzien chcialby pomieszkac ze 3 dni ja juz 10 lat tkwie w tym syfie!!!!!
~Wstyd2015-01-31 11:58:43 z adresu IP: (37.209.xxx.xxx)
Cały Szełemej - wszystko na POkaz
~antykaczka2015-02-07 09:23:06 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
TWÓJ IDOL PAN KRUCZKOWSKI NIE ROBIŁ NIC-KOMPLETNIE NIC ! O TYM TEŻ WSZYSCY WIEDZĄ!
~wiolet2015-02-02 10:38:01 z adresu IP: (178.183.xxx.xxx)
nie przesadzajcie ! szum robią a nie jeden chciałby tam mieszkać bo w sumie nie zostają sami z tymi problemami - wiedzieli i mają zgłaszać te usterki więc po co te nagłaśnianie ?
~wiesław2015-02-01 12:24:00 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
To prawda pan prezydent wybudował bloki w expres tempo ale to tylko dla zdobycia głosów.wsadził mieszkańców wiejskiej na mine tak jak oszukał mieszkańców ul.Kątowej.Tylko obiecuje od 5 lat i ciągle się nie wywiązuje z danego słowa.
~Andrzej2015-01-31 11:53:53 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Czy ten Pan Grudzień zastanawia się nad tym o czym on mówi. Zawilgotnienie ustąpi w okresie letnim - do tego czasu zawilgocenie - wykwity na ścianach powiększa się i to w galopującym tempie. Ja postawił bym pytanie następujące : czy w dziennikach budowy były wpisy z kontroli okresowej prowadzonej prze Inspektorów nadzoru, czy podczas tych kontroli np. nie pominięto niektórych fuszereke np. braku izolacji poziomej , pionowej, lub wadliwie wykonanej izolacji. Dziennik budowy powinien to wszystko odzwierciedlić, chyba że przez przypadek ZNIKŁ jak kamfora. Teraz tylko należałoby wykonać tzw. prace odkrywkowe i pokażą całą prawdę. Wadliwe materiały budowlane , lub ich brak./A termin oddanie budynku pod klucz - to zwykle przyśpieszenia bez jakichkolwiek sensownych decyzji- i tylko po to by uzyskać rozgłos w TV i dostać kasę za terminowe wykonanie zadania. A dla wiadomych osób sposób na uzyskanie głosów w Wyborach. A teraz niech użytkownicy walczą ale z WIATRAKAMI jak Don Kichot.
~pasza2015-01-31 00:21:20 z adresu IP: (68.193.xxx.xxx)
Alternatywy 4...W tym kraju nic sie nie zmieni..nigdy..
~lol2015-01-30 22:30:04 z adresu IP: (91.224.xxx.xxx)
"....suszenie technologiczne" ?? hahahaha Chyba ktoś na głowę upadł!
~gośc 2015-01-30 21:12:24 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
dobrze ze nie dostałem tego mieszkania bo wiedziałem co będzie się działo
~ona2015-02-02 17:19:36 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
piszesz tak głębie jeden bo cię zżera zazdrość -buraku jeden
~krzysztof2015-01-30 21:04:56 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Identycznie jest w budynku przy ul. Rolniczej 2. Napewno te domy stawiał ten sam wykonawca. Skandal.
~gość2015-01-30 20:49:38 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
puki co to miasto nie zapłaciło wykonawcą więc nie ma odstaw do roszczeń :)
~Limciu2015-01-31 12:06:04 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
póki, wykonawcom, podstaw ;)
~grey2015-01-30 20:44:42 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
dzieki Bogu niewzielismy tego mieszkania wiedzialam co sie bedzie dzialo ,,,,,,teraz bedzie wyburzymy albo wyremontujemy hehehhe ,,,dobre
~wiki2015-01-30 21:48:47 z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Tak, jasne :) Dali Wam i nie wzieliście.
~benkmen2015-01-30 17:22:26 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Taaaa..Za dużo było przy uroczystym przekazaniu obfitego pokropku , to więc wilgoć pozostała na stałe, ale jest tylko wilgoć pokropkowa, więc nie wypada narzekać. ;-)
~Sylwia2015-01-30 15:41:51 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Polecam wrócić do prób tłumaczenia się z podobnej sytuacji po oddaniu budynku przy ulicy Rolniczej :-P
~jam2015-01-30 15:07:34 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
A może ktoś sprawdzić kto to fizycznie budował? Najlepsza "reklama" dla wykonawcy :)
~Cesarz2015-01-31 14:07:11 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Szełemej budował, stara kopalnia też otwarta, a prace budowlane trawją tam nadal - wszystko byle do wyborów
~ona22015-01-30 16:07:32 z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Polskie firmy budowlane mają ogromne problemy finansowe. Problemy te nie wynikają z nieudolności czy łapczywości wykonawcy ale z systemu jaki obecnie panuje. Małe i średnie firmy są wykańczane, nie stać ich na utrzymanie samych siebie, pracowników i całego zaplecza technicznego. Blokady finansowe zmuszają ich do zaciągania kolejnych kredytów... Wiem o tym z własnego doświadczenia bo współpracuje z tą branżą. Znam firmy, jeszcze kilka lat temu świetnie się rozwijające, które dziś bardzo szybko się zwijają.. Nie wiem kto był wykonawcą tego akurat obiektu dlatego moja opinia jest ogólna. i pytanie do JAM - myślisz , że reklama rozwiąże ten problem? Czy ten problem dotyczy tylko tego akurat obiektu? Nie. Problem pojawia się na prawie każdej budowie - "fuszerka" wynika głównie z tego, że ludzi nie stać na to by robotę wykonać dobrze, chociaż większość pewnie by chciała.