Czy potrzebna nam straż miejska? (SONDA, DYSKUSJA)

| Utworzono: 2015-01-22 09:49 | Zmodyfikowano: 2015-01-22 09:49
Czy potrzebna nam straż miejska? (SONDA, DYSKUSJA) - Fot. Wikimedia Commons
Fot. Wikimedia Commons

Dba o porządek w mieście, czy unika poważnych interwencji i koncentruje się na stawianiu fotoradarów? Straż miejska. Tym materiałem rozpoczynamy kilkudniowy raport o tej formacji i pytamy, czy i po co jest nam właściwie potrzebna?

Naszym gościem był Emil Rau, autor programu "Łowca fotoradarów":

- Była odbierana jako opresyjna wobec mieszkańców. Główny argument za likwidacją, to ekonomiczny - Michał Kołaciński, burmistrz Oleśnicy, mówi o straży miejskiej już w czasie przeszłym, chociaż formalna decyzja ma zapaść podczas sesji rady miasta 30 stycznia.

Straż miejska kosztuje gminę 600 tysięcy złotych rocznie. Miasta pilnuje 7 strażników, początkowo, czyli w 2008 roku było ich pięciu, ale poprzedni burmistrz patrzył z sympatią strażników. Wybory wygrał jednak kandydat zdecydowanie przeciwny straży miejskiej i mówi wprost - szkoda na nich pieniędzy. - Za te środki, które przeznaczamy na funkcjonowanie zamierzamy zainwestować w monitoring i postawić na współpracę ze służbami mundurowymi.

ZOBACZ KONIECZNIE: Te samorządy zlikwidowały straż miejską

fot. Kasia (Wikimedia Commons)

- Włożyłem mnóstwo serca i czasu, umiejętności. Jest to decyzja bardziej polityczna, niż merytoryczna - Zbigniew Pusz, komendant straży miejskiej w Oleśnicy jeszcze się nie pakuje, ale uważa, że sprawa jest już przesądzona i nie kryje złości i żalu. Tłumaczy, że jego ludzie każdego roku przeprowadzają ponad 2 tysiące interwencji, a wszystkie dotychczasowe kontrole straż przeszła pozytywnie - nigdy nie było żadnych zarzutów co do funkcjonowania formacji. - Nasza praca jest niedoceniana, ale bardzo potrzebna - żali się komendant. - Realizujemy wiele zadań, których policja raczej nie będzie realizowała - kułby na śmieci, psy, nakładamy mandaty, pouczamy. Trudno będzie nas z dnia na dzień zastąpić - dodaje Pusz.

Czy straż miejska powinna zostać zlikwidowana?

Ta sonda już się zakończyła.
Tak
1005
Nie
256
Nie mam zdania
28
Wszystkich głosów: 1289

Tymczasem burmistrz mówi: Mundur straży miejskiej nie wzbudza tyle respektu, co mundur policyjny. Potwierdzają to oleśniczanie. Rozmawialiśmy z kilkudziesięcioma osobami. Wydaje się, że wszyscy są za likwidacją straży miejskiej.

Marek Waligóra
Marek Waligóra
redaktor Radia Wrocław
Doświadczenia skutecznych organizacji utrzymania porządku na świecie pokazują, że sprawna może być tylko formacja lokalna. Przywiązana do konkretnego miasta, dzielnicy, ulicy. Taki model dominuje w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii i przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Jednak tam są to siły policyjne ale mocno lokalne np policja parkowa, metra, w miasteczkach studenckich oprócz oczywiście policji na szczeblu krajowym. U nas moim zdaniem są dwa wyjścia: albo likwidacja albo utrzymanie jednak ale całkowicie zreformowanej. Te zmiany zacząć trzeba od rzeczy najważniejszej czyli podległości i nadzoru. Nie mogą być to samorządy ale właśnie policja. Jeżeli bowiem w Polsce nawet w ustawie budżetowej założono, ze Polacy to potencjalni przestępcy i były minister finansów Jacek Rostowski wpisał do ustawy pozycje wysokości 1 miliarda 700 milionów z mandatów, to trudno się dziwić że w ten sposób pieniędzy szukają też samorządy. Ryba psuje się od głowy. Stąd nieformalne nakazy by strażnicy miejscy zrobili wszystko, aby zadowolić swoich szefów (prezydentów, burmistrzów wójtów) i przynieść im wcześniej zaplanowane kwoty. Brak parkingów, zatoczek, brak odpowiedniej liczby przejść dla pieszych wydaje się celowa, aby moc złupić obywatela. Przykład z ostatniego roku to Wrocław i horrendalnie drogi parking przy Hali Stulecia prowadzony przez Budimex. Miasto zlikwidowało praktycznie wszystkie miejsca parkingowe w okolicy, a w umowie zapisano, że straż miejska musi na każdy sygnał tej firmy karać kierowców parkujących w okolicy hali stulecia niezgodnie z przepisami. Jeśli strażnicy nie przyjdą, Wrocław zapłaci Budimexowi kary. To rozpasanie władz samorządowych do traktowania Straży Miejskiej jako maszynki do zapełniania lokalnej kasy mógłby właśnie ukrócić nadzór policji. To jednak nie koniec zmian. Z pewnością straż miejska czy gminna w małej miejscowości, która pracuje 8-16 tylko w dni robocze jest nieporozumieniem. Moim zdaniem należy uporządkować kompetencje tej służby, odebrać fotoradary, ułatwić dostęp do niektórych baz danych, dać prawo rewizji i zatrzymania osoby tak by można ją dostarczyć do policyjnej izby zatrzymań. Straż jednak nie powinna mieć broni palnej ale w większych miastach powinna mieć tyle uprawnień by odciążyć policję od drobnych interwencji - pijaków w bramach, złe parkowanie, nieodśnieżone chodniki, wałęsające się zwierzęta. Wtedy straż ma sens. Ale skoro się tym nie zajmuje... to nadaje się do likwidacji.

Socjologa Jana Maciejewskiego z Uniwersytetu Wrocławskiego, który bada służby mundurowe nie dziwią takie opinie. Bo społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z obowiązków i zadań straży miejskiej, więc hasło likwidacja przynosi zamierzony skutek. - Funkcjonuje stereotyp, że strażnik łapie na fotoradar, nakłada blokady. Ludzie nie zdają sobie sprawy z konsekwencji, nie znają zadań - wyjaśnia. 

A my sprawdzamy - straż miejska w Oleśnicy w tym roku nałożyła mandatów na 50 tysięcy złotych. A jeśli chodzi o mityczne fotoradary? Ani jednego. Nie dysponuje fotoradarem.

Zdjęcie na stronie głównej: fot. Arek Olek / flickr.com/photos/arekolek/1568250549 / CC-BY-SA

LIKWIDOWAĆ CZY UTRZYMYWAĆ?

Pierwsze oddziały straży miejskiej w Polsce zaczęły powstawać od 1990 roku na mocy dwóch ustaw: wprowadzającą samorząd terytorialny oraz o policji, która umożliwiła gminnym władzom samorządowym tworzenie "umundurowanych straży miejskich". Głównymi zadaniami straży miały być przede wszystkim ochronę spokoju i porządku w miejscach publicznych, a także ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.

Straż miejska miała być formacją przyjazną ludziom, a stali się maszynką do wypisywania mandatów i łatania dziur w samorządowych budżetach - tak mówią dziś przeciwnicy tej instytucji. Strażnikom zarzucano, że zajmują się głównie gnębieniem kierowców za pomocą fotoradarów i wypisywaniem mandatów za złe parkowanie, natomiast są wyjątkowo niechętni do uspokajania burd czy uciszania chuliganów.

W 2013 roku, po 22 latach istnienia, zakończyła się historia straży miejskiej w 4,5-tysięcznym Świeradowie­-Zdroju. "Uznałem, że jest nam niepotrzebna - mówił wtedy burmistrz Roland Marciniak - do utrzymania porządku w naszej miejscowości w zupełności wystarczy policja".

Za ciosem poszedł Strzegom, w marcu ubiegłego roku straż zlikwidowano, przestała ona być osobną jednostką, a stała się wydziałem miasta. Także poza Dolnym Śląskiem coraz oraz więcej gmin w Polsce decyduje się na likwidację straży miejskich, tak stało się m.in.w Chrzanowie, Trzebini, Szczyrku, Zakroczymiu czy Libiążu. Pojawia się też wiele oddolnych inicjatyw nawołujących do pożegnania z tą instytucją, takie akcje odbyły się także w dużych miastach - Lublinie, Bydgoszczy, Poznaniu Krakowie czy Katowicach. Ewa Zając


Sprzęt straży miejskiej trafi na policję, która ma przejąć też część obowiązków. Co na to ci mundurowi? Policja, zarówno z Oleśnicy, jak i wojewódzka odmawia komentarza w tej sprawie. Tymczasem komendant straży miejskiej ma poczucie dobrze przepracowanych sześciu lat. - Pracujemy zgodnie z prawem, nakładamy mandaty, sprawy wszystkie wygrywamy - mówi.

Posłuchajcie całego materiału:

Kolejny samorząd na Dolnym Śląsku chce zlikwidować straż miejską na swoim terenie. Kontrowersje wokół tej formacji narastają od lat. O plusach i minusach straży miejskiej mówić będziemy w tym tygodniu w programach Radia Wrocław. Sprawdzimy m.in. jak radzą sobie samorządy, które zdecydowały się na likwidację straży.


Komentarze (69)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~JAN20172017-05-31 13:55:42 z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
Ile kosztuje wyposażenie 1 st. m. jaki jest koszt miesięcznego utrzymania [ + - 25 000.00 - 30 000.00 w zależności od miasta ] dla każdego nowego nowy sprzęt i mundur .
~JAN20172017-05-31 13:48:11 z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
TAK - jak świni koryto
~olo2015-02-24 09:45:07 z adresu IP: (79.187.xxx.xxx)
Może tak inicjatywa jaśnie nam panującego o likwidacji Straży Miejskiej !!!!
~Tomek2015-01-28 16:39:27 z adresu IP: (31.174.xxx.xxx)
Skoro ,,wygrywaja wszystkie sprawy,, to musza robic przekrety i oszukiwac sady lub z nimi wspolpracowac , obywatel jest z gory skazany przez zawsze wygrywajaca straz wiejska ktorej wszystko wolno . Lamia prawo dziady w mundurach i to bezkarnie , gnebia ,,polacy ,, prawdziwych Polakow obywateli ktorzy dali im zrec . Zachowuja sie jak Kapo i z niczym dobrym sie zdecydowanej wiekszosci nie kojarza. Wyniki glosowania nalezy stosowac w rzeczywistosci w koncu to obywatele tacy jak my sa Panstwem a nie ci przebierancy . Tom
~wyzbik2015-01-23 18:27:03 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Widać, że radiu kończą się poważne tematy i czas dać coś gawiedzi, i jak zwykle takim samograjem, wręcz perpetuam mobile, jest straż miejska i fotoradary. Od czasu do czasu była mama Madzi, Madzia Ogórek, Kukiz-kandydat na prezydenta, tabletka po, pies, który "porwał" szynkę z skrzynki, którą pozostawił dostawca, pod sklepem, różowy sum w Odrze. Czyżby radiu spadła " słuchalność". Jezu czy w tym kraju nie prawdziwych problemow, tylko straż i fotoradary, zaproszony celebryta, który jeździ od redakcji do redakcji i za przeproszeniem pieprzy jak potłuczony!
~kapitan Żbik2015-01-23 17:01:40 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Bo strażnik miejski to nie funkcjonariusz, tylko urzędnik. Lekarzem i policjantem jest się 24h/d, strażnikiem tylko do 15-tej.
~pol2015-01-23 13:41:35 z adresu IP: (83.3.xxx.xxx)
Proszę przeczytać Ustawę o Policji jej cele i zadania i wtedy zastanówcie się nad tym czy należy zlikwidować Straż Miejską. NALEŻY!
~koni23052015-01-23 09:09:18 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Nie powinna zostać zlikwidowana "ale"- powinna mieć ściśle określone cele i zadania, Godziny pracy powinny zostać zmienione nie że jak to jest w Wałbrzychu pracują od 8:00 do 15:00 tylko w godzinach tzw niebezpiecznych od 22:00 do 6:00 powinno być.Wtedy by była przydatna. Na pewno nie czuję się bezpieczniej gdy widzę ich za dnia. Takie formacje potrzebne są w nocy do patrolowania miasta.
~stars2015-01-22 23:11:10 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Zajmijcie się chorymi na raka, którzy czekaja na badanie po kilka miesięcy. To trudniejszy temat? Albo autostrada z Berlina do Wrocławia, z której śmieje się już pół Europy (Youtube). Albo na co nie starczy pieniędzy w województwie , bo dochody o 31 % niższe przez podatek narzucony dla kGHM. NIE LĘKAJCIE SIĘ W PRW!!!!
~ski2015-02-24 09:49:21 z adresu IP: (79.187.xxx.xxx)
Masz rację te tematy są ważne , ale temat SM jest równie ważny , bo my żyjemy w tym mieście i nie chcemy Straży Miejskiej , dlatego że nie zajmuje się sprawami do których została powołana , jedyny cel to łupienie z kasy obywateli !
~stars2015-01-22 23:06:37 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Portal za 66 milionów - nikomu niepotrzebny kosztuje więcej niż wszystkie straże na Dolnym Śląsku. Po to mamy samorządy , aby SAME decydowały. I żadne radio ich w tym nie wyręczy. Pan redaktor chciałby jednolicie ocenić i jednolicie rozwiązać - czysta lewica. A przecież każda gmina jest inna . I każda straż też. To że we Wrocławiu tak jest - wcale nie oznacza, że tak samo w Legnicy czy Wałbrzychu. A kiedy zajmiecie się np. autostradą do Olszyny, z której śmieją się w całej Europie vide Youtube. Albo, jak chorzy na raka czekaja po kilka miesięcy na badanie?
~qra2015-01-22 15:53:00 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
smutne że dobrze się bawimy kombinując jak złamać prawo zamiast je przestrzegać... wszystko do czasu kiedy ktoś nie zginie
~jestemZA2015-01-22 14:19:33 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
porzadkiem sie nie zajmuja a od ustawiania radarow mamy drogowke jak zaczna sie faktycznie zajmowac porzadkiem to owszem niech zostana ale tylko w duzych miastach w powiatach nie ma sensu ich utrzymywac bo to mafie rodzinne uklady ukladziki i tylko nowym mandaty wlepiaja reszta moze robic co chce ....
~darek2015-01-22 13:34:56 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Dlaczego do studia nie zaproszono żadnego przedstawiciela straży miejskie? To jakaś nowa forma debaty bez tych których debata dotyczy? Mam wrażenia, że ten cały temat a w szczególności ankieta jest walko o "kliki". Moim zdaniem straż miejska jest negatywnie oceniana bo ich działania dotyczą szerokiej grupy społeczne. A działania policji tylko promila obywateli.
~damian 2015-01-22 20:39:57 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
:D Pan Darek chyba nie wie co pisze albo sie nie wyspal. Mieszkam we wroclawiu cale zycie i przez caly ten okres nie widzialem, aby "STRAZ MIEJSKA" zrobila w rzeczywistosci to co powinna. Wielokrotnie widzialem jak przechodzila obojetnie obok ludzi, ktorzy byli zagrozeni w przypadku zycia lub zdrowia, zaden sei nei pokusil, aby podejsc i podniesc "Pana", czy sprawdzic czy oddycha. Natomiast w przeciagu ostatniego roku 3. razy widzialem jak policjanci zbierali kogos z przystanku, zeby np. nie lezal na lawce czy na ziemi. Co prawda nie przeszkadzal nikomu, ale "cos robia". Nie przepadam za polska policja, ale takie sa moje spostrzezenia, byc moze ktos widzial jak Straz Miejska robi to co do niej nalezy. Jezeli o mnie chodzi to mialem tylko stycznosc z - przepraszam za slowa - gburami i prostakami, bo tak trzeba nazwac brak kompetencji i niemoznosc udzielenia odpowiedzi na zadane proste pytania. Moim zdaniem straz miejska nic nie wnosi procz obciazenia budzetu miasta. Konczac watek, jezeli MY Wroclawianie nie zrobimy czegos sami, czy nie pokaza czegos w TV czym tak naprawde zajmuje sie SM we Wroclawiu, to przed Nami jeszcze dluga droga zanim zlikwiduja SM w Naszym miescie. Trzeba dzialac! Pozdrawiam!
~grzegorz 2015-01-22 13:10:33 z adresu IP: (89.76.xxx.xxx)
zdecydowanie popieram likwidacje strazy miejskiej to jest najwjeksza mafia tolerowana przez nasze wladze nie bede dawal przykladow bo jes ich tysiace szkoda zee tego tematu nie poruszono podczas wyborow prez.wroclawia gdyby pani z pis obiecala ze zlikwiduje straz miejska to napewno by wygrala wybory . z powazaniem grzegorz p.
~pieknykrzysio2015-01-22 09:03:59 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Napiszcie do mnie to Wam poopowiadam jak to z nimi jest... mam wieloletnie doswiadczenie i twarda opinie, na ktora sobie srogo zapracowali pieknykrzysioMALPAgmailKROPKAcom
~ajajaj2015-01-22 08:26:14 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Nagłówek " Czy potrzebna nam straż miejska?" Zjechalem na sonde i klik "nie" i przez przypadek zaglosowalem żeby NIE likwidować :/
~krzysiek2015-01-22 08:22:30 z adresu IP: (193.106.xxx.xxx)
Straż to jest dublowanie policji. W normalnym kraju policjanci nie przechodziliby na emerytury w kwiecie wieku. Powinni pracować tak jak wszyscy do 67-go roku życia. Wtedy starsi wiekiem bez problemu wykonywali by obowiązki jakimi zajmuje się teraz straż miejska. To samo dotyczy strażaków i innych uprzywilejowanych. Polskę stać na ponoszenie kosztów reliktu socjalizmu jakimi są wcześniejsze emerytury dla uprzywilejowanych? Szczególnie teraz, gdy biednych ludzi jest bardzo dużo, a rodziny wielodzietne mają ogromne problemy, żeby się utrzymać.
~tolek2015-01-23 08:39:27 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Pokaż mi policjanta który w wieku 67 lat zda testy sprawnosciowe i będzie gonił gowniarzy po ulicach. Śmieszy jesteś.
~wałbrzyszanin2015-01-21 17:55:00 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Nie będę uogólniał, bo nie wiem jak wygląda sytuacja w innych miastach, ale w Wałbrzychu Straż Miejską należy bezwzględnie zlikwidować. Nie dalej jak w ubiegłym roku kilku wyrostków spacerowało po centrum miasta i "zaznaczało teren" sprayem. Zabrudzono w ten sposób m.in. najstarszy zabytek miasta, kościółek przy pl. Kościelnym. Wszystko działo się koło północy, ale nasi dzielni strażnicy zauważyli malunki dopiero przy zmianie dyżuru czyli siedem godzin później (!) w trakcie przeglądania nagrań z nocy. Co robił dyżurny monitoringu o godzinie 24-tej? Chrapał i puszczał bąki w fotel? Sytuacja sprzed tygodnia. Nowe elewacje w okolicy Rynku niszczą sprayem kolejni wandale. Teraz z kolei SM zwraca się z prośbą do mieszkańców o pomoc w ustaleniu winnych. Pytam się więc, co znowu robił dyżurny monitoringu w chwili przestępstwa? Za co bierze pensję? Tymczasem słucham dzisiaj radia i z przerażeniem słyszę, że wałbrzyski radny Ryszard Nowak wychwala naszą straż pod niebiosa ! Normalnie jakaś masakra. Pan Nowak może niech zajmie się uczestniczeniem w posiedzeniach rady miejskiej, bo lansowanie się (ustawiczne zresztą) na falach eteru i wygadywanie bzdur nie uchodzi człowiekowi na tym stanowisku. Wstyd, panie radny!
~wałbrzyszanin2015-01-22 22:58:02 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Odpowiadam Darkowi: monitoringiem zajmuje się SM i to na nich spoczywa odpowiedzialność. Trzeba było patrzeć w monitor, zauważyć zdarzenie i albo samemu wysłać tam patrol, albo skontaktować się własnie z policją i poprosić ich o pomoc. Sygnału nie było, to i policji nie było. Strażnicy lubią sobie także przypisywać sukcesy innych. Ostatnio mieszkańcy ujęli na gorącym uczynku gówniarza malującego markerem po szybach, wezwano SM, a potem w mediach pojawił się artykuł pt. "Straż Miejska ujęła ....". A mieszkańcy? Cóż .... Straż zlikwidować, a w jej miejsce wprowadzić patrole obywatelskie.
~darek2015-01-22 13:46:39 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
A policja co robiła ? Jeżeli nic nie zrobili to policję należy zlikwidować? Dlaczego niema postulatów likwidacji policji pomimo wielu spektakularnych afer i braku skutecznych działań?
~Antosia2015-01-21 14:17:26 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Jezeli SM naprawde zajmowala sie porzadkiem to by nie byla az tak nielubiana i niepotrzebna ,jesli wladze miast ,miasteczek itd wykorzystuja SM jako maszynke do robienia szybkich zyskow w swym budzecie to trzeba by zlikwidowac tez wojtow burmistrzow prezydentow zaduzo jest biurokacji i nikt nie szanuje pieniedzy podatnika bo lekko przychodza ale jesli zlikwidujemy zyle zlota jaka jest SM dla gmin to podniosa nam podatki bo w miare jedzenia apetyt rosnie skad gminy wezma pieniadze ??? teraz biora z radarow a pozniej ...?
~obserwator2015-01-21 13:44:13 z adresu IP: (213.158.xxx.xxx)
Straż miejska wypełnia zadania, które jej powierzono!!!!!! Rozliczać powinniśmy tych, którzy te zadania określili i wyznaczyli, i odpowiadają za ich wykonanie. Teraz straż się zlikwiduje i znowu będzie nam lepiej... przed wyborami... a ci, którzy odpowiadają za jej funkcjonowanie (władze miasta którym straż podlega) oczywiście znowu się uchowają. ˝OBY żyło im się lepiej˝
~ANDRZEJ2015-01-21 13:16:06 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
PAMIETAM ORGANY ORMO Z UBIEGŁYCH LAT CHYBA COŚ JAK STRAŻ MIEJSKA ICH PROBLEM POLEGAŁ NA TYM ŻE JAK PAMIETAM ORMOWCY UWAŻALI SIE ZA BARDZIEJ WAŻNYCH NIŻ POLICJA SZCZEGÓLNIE CI Z DROGÓWKI KTÓRZY RACZEJ ASYSTOWALI POLICJANTOM PAMIETAM ŻE NIE BYLI LUBIANI TERAZ ICH NIE CHCEMY PRAWDE MÓWIĄC PONIEWAŻ TO DODATKOWE FOTORADARY NA NASZYCH DROGACH .BYŁBYM ZA ICH DZIAŁALNOŚCIA GDYBY TO POLICJA WYZNACZAŁA IM ZADANIA NP. DRGÓWKA WIE GDZIE SĄ NEWRALGICZNE PUNKTY W NASZYM MIESCIE DLACZEGO NIE MSA ICH NA UL. GRANICZNAEJ GDZIE MIEŚCI SIE WROCŁAWSKI TOR WYŚCIGOWY POZDRAWIAM..ANDRZEJ.
~Antosia2015-01-21 13:09:02 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
na takich prawach jak jest obecnie powinna byc zlikwidowana ,SM miala byc dla mieszkancow i pilnowania porzadku a nie od radarow od tego jest policja drogowa ,po co nam SM jak niemozna do dzwonic sie do nich albo niechca przyjechac na interwencje bo maja inne obowiazki :) wiadomo jakie ... jestem za zlikwidowaniem
~wzk2015-01-21 13:00:51 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Na Gwarnej we Wrocławiu starsza babcia zapytała mnie o dom pomocy społecznej na Kościuszki. Poprosiłem Ją aby przeszła na drugą stronę ulicy i w kwaterze wrocławskiej straży miejskiej na pewno udzielą Jej stosownej informacji. Babcia poszła w kierunku siedziby straży a ja poszedłem dalej w kierunku Traugutta. Minąwszy kilka bram na Kościuszki zauważyłem tabliczkę z napisem Ośrodek Pomocy Społecznej. Z uśmiechem na ustach zawróciłem i na skrzyżowaniu z Gwarną zobaczyłem jak Babcia skończywszy rozmowę z mundurowym straży miejskiej udaje się w moją stronę. Gdy doszła do mnie, z żalem stwierdziła, że strażnik nic Jej nie doradził a wręcz pozbył się Jej jak jakiegoś natręta. Zaprowadziłem Babcię pod bramę, w której mieści się szukana przez Nią instytucja. Moja refleksja. Tak proszę Państwa zachowują się strażnicy miejscy opłacani z Waszych podatków. Chciałoby się chwycić za lagę i wzorem Marszałka zakrzyknąć: "Wam kury szczać prowadzać a nie rządzić" oraz przyłożyć po grzbiecie i strażnikom i ich mocodawcom. Szczególnie we Wrocławiu. Ukłony dla Wszystkich!
~gargamel2015-01-21 12:44:46 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Straż miejska byłaby potrzebna jedynie wtedy,gdyby nagradzała,a nie karała. Na wsiach Straż miejska jest nielegalna,bo wieś to nie miasto.
~OLO2015-01-21 12:29:01 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Wracając do Pani od pieska z okolic Kłodzka. Mieszkam w Kudowie Zdrój i chciał bym wiedzieć do kogo mam dzwonić w razie podoinnej sytuacji? Wcześniej pewien dzwoniący powiedział, że jest tym zbulwersowany...Ale ja się pytam gdzie dzwonić jak nie na steraz miejską?
~Tadek2015-01-21 07:44:35 z adresu IP: (95.48.xxx.xxx)
Piszecie, że przepisy prawa regulują obowiązki straży miejskiej. Ale przepisy to jedno a realizacja to inna sprawa. Strażników nikt nie kontroluje. Złą opinię zrobili sobie waląc mandaty za drobne wykroczenia. Na poważne interwencje ich nie stać, bo musieliby się narazić - jak nie sąsiadom i znajomym to przełożonym i urzędnikom. Dlatego w Kowarach straż miejską zlikwidowano już w 2000roku a zaoszczędzone pieniążki przekazano do policji na zatrudnienie dzielnicowych.
~jeżkolargol2015-01-20 21:49:34 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ustawy i rozporządzenia zostały na papierze, a strażnicy robią co im się podoba. Zlikwidować!
~brojer2015-01-20 23:45:21 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Straż miejska(gminna) to jedna z najgorszych formacji mundurowych, są to ludzie, chyba z łapanki ulicznej, charakteryzującej się przede wszystkim poziomem kultury IQ =0. Bareja nie miał takich pomysłów jakimi mogą się pochwalić strażnicy miejscy, możemy się o tym przekonać oglądając programy Emila Raua "Emil łowca fotoradarów" nic dodać nic ująć, kultura osobista strażników jest powalająca, ich sposób wysławiania się, poziom prowadzonych rozmów równa się z gwarą przy budce z piwem, za to mają dużo inwencji twórczej w wymyślaniu nowych absurdalnych przepisów na temat swojej pracy co to im jeszcze wolno, nieudacznicy. Sam miałem kiedyś przyjemność spotkania ze strażą miejską dotyczącą "złego" parkowania dlatego że przednie koło było oddalone od krawężnika 20cm a tylne 30cm (znak t30a), dopiero interwencja policji pomogła mi wybrnąć z kłopotów. Popieram w 100% komentarz ~ dan i nie widzę innego rozwiązania jak likwidacja S.M. żadna reforma jej nie pomoże, to są ludzie niereformowalni, a pieniądze które łoży się na utrzymywanie tej chorej formacji przeznaczyć na dodatkowe etaty w policji, będzie więcej pożytku.
~ale2015-01-20 19:14:02 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Zbędna straz i duże koszty we Wrocławiu. Na strażników z budżetu miasta wydajemy rocznie ponad 20 mln zł. Lepiej dofinansować policję. A wrocławscy strażnicy bawią się w konne asysty na Partynicach, pilnują kamieni w Rynku i prezydenta. Śmieci nie ubyło, pomazanych farbą budynków przybyło, samochody parkują jak chcę, a cykliści rowerują po chodnikach. Wywalić ich , bo nieskuteczni, jeżdżą parami i udają ważnych.
~Xxx2015-01-20 17:19:57 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
Panie Marku Waligóra, niech Pan weźmie te ustawy oraz rozporządzenia i poczyta. Tam pisze, że straż miejska może przeszukiwać (rewizje były za okupacji) i ma dostęp do bazy danych. A co by było gdyby przyszli terroryści, jak we Francji do pana redakcji i gdzie w obronie zginęła strażniczka miejska z Paryża? To by im przydała się broń palna, żeby Pana obronić? Niech Pan wyjedzie na ulice to zobaczy Pan jak jeżdżą kierowcy i gdzie parkują. Niech pan zerknie na licznik prędkości w aucie. A jeszcze lepiej niech wyjedzie za miasto i spróbuje się włączyć do ruchu z drogi podporządkowanej na główną. Strach pomyśleć, co by było gdyby każdy parkował autem tam gdzie chce. Albo lepiej niech pan jako dziennikarz zawnioskuje o likwidacje przepisów w ogóle, lub o zaprzestanie ich egzekwowania. Mandatu jeszcze nikt za darmo nie zapłacił. W małych miastach straże działają w ograniczonych godzinach, bo jest służba porządkowa, która np. może zainterweniować w sprawach związanych z czystością czy porządkiem, albo wypisać mandat np. za brak obowiązkowego szamba, za wypuszczenie psa bez dozoru który został złapany lub prowadzić postępowania dot. wykroczeń (nikt inny w urzędzie miasta tego nie zrobi) i realizować chociaż część uprawnień jakie nadaje straży prawo.Jeśli ma pieniędzy na obsadzenie 24 godzinnej zmiany. Nie jest Pan w temacie, jedyne to w czym Pan się nie myli to to, że na zachodzie takie formacje są służbami dominującymi jeśli chodzi o zapewnienie porządku. Tamte formacje mają nawet takie same uprawnienia, społeczeństwo chce mieć porządek i spokój.
~szaman2015-01-22 13:52:21 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Poznasz po słowie kto co ma w głowie. Ty człowieku masz to co jest w kosmosie, próżnię.
~aro2705052015-01-21 11:53:07 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Panie srażniku wiejski tak piszę srażniku celowo i wie pan dlaczego bo sracie pod siebie i nic nie robicie, szukacie jeleni do płacenia mandatów, jesteście beznadziejną i śmieszną pseudo policją, to już ormo było lepsze, tak pan pisze bo broni pan prawdopodobvnie własnej dupy i ciepłej posadki, zdania nie zmienaim wywalić was na zbiry pysk.
~Xxx2015-01-20 16:28:51 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
Niech ten młody dziennikarz zajmujący się tą sprawą, dla którego straż jest zmorą, zamiast pytać w sobie wiadomych miejscach, po prostu weźmie ustawy i rozporządzenia i je przeczyta, to będzie wiedział, po co jest straż miejska, czym się zajmuje i jakie ma uprawnienia. Tak będzie prościej. Tylko niech nie idzie tam gdzie piją na ławkach w parku czy na Wyspę Słodową.:)
~Jurbo2015-01-21 00:01:37 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
A straż tam chodzi?
~Samorządowiec2015-01-20 16:18:54 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
Zajmowanie się robieniem porządku i karanie za wykroczenia nigdy nie było tematem wdzięcznym i popularnym. Dziwię się, że radio które uważałem za poważne, zajmujące się sprawami lokalnymi uderza w takie populistyczne, brukowe tematy i bić na tym kapitał.Za wykroczenia jakaś kara musi być, bo apel dziennikarzy nie pomoże. Jako przykłady miejsc gdzie już nie ma straży daje się gminy małe, kiepsko zorganizowane, od wielu lat źle zarządzane. To od władz zależy jak funkcjonuje straż. Miasto które ma jakieś ambicje, korzysta z uprawnień które daje im prawo i ma wpływ na porządek i bezpieczeństwo, które jest ważną potrzebą mieszkańców. Większym gminom które polikwidowały straż po cichu mówi się, że jej brakuje, ale głośno nikt nie chce się do tego przyznać.
~jeżkolargol2015-01-20 21:46:51 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Chętnie dowiem się, w której to gminie tak płaczą za SM, bo nie chcę mi się w to wierzyć.
~dwukrotnie ukarany 2015-01-20 15:40:08 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
Jestem za SM we Wrocławiu, mimo że dwa razy złapała mnie na fotoradar.Gdyby od woli ludu to zależało, to żadnej policji i innej służby mundurowej nie byłoby w Polsce. Co nie znaczy, że byłoby to dobre. Aparat przymusu musi istnieć.
~ZygZak2015-01-21 07:07:23 z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Aparat przymusu musi istnieć. Pewnie. Tak myślał Hitler, Stalin i myśli Jarosław Ka.
~WRO2015-01-20 14:53:49 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Zgłaszałem kiedyś na telefon alarmowy SM trzykrotnie w ciągu 1,5 h bandę wyrostków, która zrobiła sobie w środku nocy ognisko na świeżo wyremontowanym placu zabaw zaraz przy Sky Towerze. Nikt nie przyjechał. Znacznie łatwiej i bezpieczniej prześladować staruszki handlujące grzybami na rozłożonej na chodniku gazecie czy kierowców parkujących na raz obowiązujących, a raz nie (teraz, akurat, nie - ciekawe czemu?) znakach zakazu parkowania w wyznaczonych słupkami zatoczkach, zaraz przy parkomacie, jak to ma miejsce na rogu Leszczyńskiego i Kazimierza Wielkiego. Jestem oczywiście za natychmiastowym rozgonieniem tych darmozjadów na cztery wiatry. Przy okazji porządków warto byłoby rozgonić ZDiUM, który od dziesięcioleci bardzo skutecznie i systematycznie dezorganizuje ruch w mieście. Ale to już byłoby chyba zbyt wielkie szczęście.
~pocodyskusja2015-01-20 13:52:50 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ta dyskusja nie ma sensu. O odwołaniu straży miasta decydują włodarze miasta a u nich nie ma woli aby zlikwidować ten organ zatrudniający znajomych królika na wyższych stanowiskach. Kiedyś można było coś w straży wyjaśnić a co za tym idzie zmienić kwalifikacje czynu lub uzasadnić ,że nie należy się kara ale pouczenie bo tak wynika z przepisów a dzisiaj nikt z tobą nie chce dyskutować bo naczelnik zakazał. On sam może jedynie zmienić kwalifikację czynu czego od początku ponoć nigdy nie zrobił. Więc nie ma tam mojego głosu ani na tak ani na nie ani wstrzymującego się.
~WRO2015-01-20 15:10:05 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Kiedyś, dawno, dawno - 20 lat temu, zmieniał, nawet przestawiali nieprawidłowo ustawione znaki po nieuzasadnionych interwencjach. Teraz to w gestii innej służby (ZDiUM), a SM to od góry do dołu niemal wyłącznie bezduszni urzędnicy (poznałem ostatnio jednego normalnego, a więc nie wszyscy, ale był to tylko wyjątek potwierdzający regułę), nastawieni na bezwzględne krojenie zwykłych obywateli, a przymykanie oczu na realne przestępstwa i wykroczenia, odpuszczanie faktycznym piratom drogowym, chuliganom i złodziejaszkom, jak to się dzieje w całym naszym nieszczęśliwym kraju.
~Jarema2015-01-20 13:52:29 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Polecam program "Emil łowca fotoradarów" do obejrzenia na TVN Turbo, a najlepiej na YOUTUBE. Po obejrzeniu paru odcinków 100% będzie za likwidacją. Pozdrawiam
~MC22015-01-20 13:41:59 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Straż Miejska - jak sama nazwa wskazuje ma SŁUŻYĆ miastu a przede wszystkim mieszkańcom, jak jest każdy widzi. To jest chory organ który pomaga miastu a nie jego mieszkańcom. Zamiast pomagać tylko ugania się za karaniem zwłaszcza kierowców po to żeby dziury w budżecie spowodowane niegospodarnością włodarzy, np. miasta, załatać. To są pieniądze wyrzucone w błoto, to są nasze pieniądze z których oni żyją ale nie potrafią tego przyjąć do świadomości. Jeżeli mieszkańcy będą zadowoleni z pracy tej SŁUŻBY to nie będą mieli nic przeciwko zeby dalej funkcjonowali. Jest tylko jedna prosta rzecz do spełnienia, niech służą mieszkańcom i gościom a nie szukają tylko możliwości łatwego wlepienia mandatu. Niech Straż Miejska weźmie się za służenie, a nie gnebienie. To jest SŁUŻBA, celowo podkreślam słowo SŁUŻBA ponieważ funkcjonariusze chyba nie wiedzą jaki jest charakter ich pracy. Z resztą to dotyczy nie tylko funkcjonariuszy w terenie ale też ich przełozonych, grzejących ciepłe stołeczki w biurach, którzy mają bezpośredni wpływ na to jak pracują ich podwładni.
~1022015-01-20 13:37:30 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
w miasteczkach ,na wsi ,porzadku pilnuja sami mieszkancy ... bezsens utrzymywac straz miejska to juz lepiej pomoc strazy pozarnej ..w duzych miastach owszem straz miejska moze zostac ale na innych prawach niz obecnie jestem za zlikwidowaniem strazy miejskiej szkoda ze tak malo burmistrzow decyduje sie na ten krok popieram decyzje Olesnicy (Y)
~wrg2015-01-20 13:27:01 z adresu IP: (80.55.xxx.xxx)
straż miejska to straż parków, skwerów i osiedli mieszkaniowych, podwórek oni tam powiinni być tam gdzie mlodociani bez opieki się nudzą albo piją alkohol albo się narkotzują i niszczą mienie, brudzą. To raczej nie zadanie dla Policji.
~gruzella2015-01-20 13:26:21 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Straz miejska moglabybyc tylko wtedy ,kiedy zajmowala by sie porządkiem a nie przejmowala obowiazki policji drogowej ,w malych miejscowosciach powinna byc definitywnie zlikwidowana ,co do podworek i porzadku zamiast strazy powinni powrocic tzw dozorcy co pilnuja porzadku na osiedlach
~|l0l|2015-01-20 13:01:49 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Szkoda, że "likwidatorzy SM" poruszają się wyłącznie w sferze stereotypów... Brak elementarnej wiedzy na temat SM połączona z zadziwiającą niechęcią do jej zdobycia powoduje, że w kąt odchodzą przesłanki merytoryczne, a w dyskusji pojawia się hejt. Co to za głos: "ta formacja jest zbędna w każdym mieście"? Gdyby była zbędna to by jej nie było. Radni, którzy o tym decydują po coś się na nią zdecydowali. Prawda jest taka, że likwidacje konkretnej SM zaopiniować musi komendant wojewódzki Policji. W małych miejscowościach i miasteczkach z taką aprobatą pewnie nie będzie problemu, jednak nie wierzę (stawiam orzechy przeciw kasztanom), że któryś z komendantów wojewódzkich policji wyda pozytywną rekomendację do likwidacji SM w dużym mieście. Co do potrzeby zmian jestem jak najbardziej za. Obecna sytuacja nikomu nie służy. Odnoszę wrażenie , że zmiany w tej materii nie leżą niestety dysydentom, którzy mogliby coś w tej sprawie zrobić. Były pewne próby, ale zostały uwalone.
~jeżkolargol2015-01-20 21:41:52 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Oho, strażnik miejski się odezwał. Do roboty czarnuchu zapchlony, nic więcej nie nauczyłeś się oprócz zakładania blokady na koła??
~mapig2015-01-20 13:00:48 z adresu IP: (94.40.xxx.xxx)
Straz miejska! Własnie miejska czyli dba i pilnuje miasta a nie sciga mieszkanców. Ale my polacy mamy cos takiego( szczegolnie w obecnych czasach) pokazanie jaki to ja jestem lepszy od drugiego( niestety w tym gorszym rozumieniu) i na dodatek ."Ja ci pokaże" j" ja mogę" I właśnie taka jest ta "nasza" straz miejska". A szkoda, bo mogli byc pomocni....
~qra2015-01-20 12:58:05 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
SM to nie jest formacja do walki z terroryzmem czy przestępczością zorganizowaną to służba porządkowa pomagająca policji... niestety przestrzeganie przepisów prawa w Polsce ciągle boli
~Rayelette2015-01-20 12:56:11 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Prezydenci, burmistrzowie i rajcy miejscy powinni wreszcie zrozumieć, że obywatele miast nie potrzebują strażniczych zasadzek na stan zasobności swoich portfeli. Potrzebują za to swobodnego i łatwego dostępu do tanich lub bezpłatnych miejsc parkingowych. Potrzebują taniej, sprawnej, ogólnodostępnej i bezpiecznej komunikacji zbiorowej. Potrzebują wreszcie poczucia bezpieczeństwa na ulicach własnego osiedla, bez względu na to, jak daleko jest ono położone od Rynku. Miastom potrzebny jest rzeczywisty, a nie pozorny dozór służb mundurowych. Wszystko mi jedno kto sprawi, że starsi ludzie będą mogli cieszyć się spacerem po Sępolnie, Biskupinie czy Borku, rozkoszując się urodą otoczenia, zamiast lękliwie oglądać się za siebie, ściskając kurczowo portfele w kieszeniach.
~dan2015-01-20 12:51:34 z adresu IP: (79.188.xxx.xxx)
Nie potrzebna w ogole. Nie znaja przepisow, panosza sie w tych swoich mundurkach zgrywajac kogos waznego. Bylem swiadkiem sytuacji kiedy zaczepili pana idacego sobie ulica palacego papierosa i usilnie probowali mu wreczyc mandat za palenie w miejscu publicznym!!! SZOK! Pan poprosil pana straznika o podanie definicji "miejsca publicznego" i "pan" straznik sie poprostu zagotowal!!! NIE POTRAFIL ZDEFINIWAC A MANDAT JUZ WYPISYWAL. Tlumaczyl sie, ze nie bedzie mi tu pan cwaniakowal i sprawdzal mojej wiedzy zawodowej jak na egzaminie!!! SZOK!! Te pieniadze powinno sie przeznaczyc na Policyjne etaty moze by bylo bezpieczniej, bo straz miejska i tak nie ma zadnych praw takich jakie ma policja!!!
~aro2705052015-01-20 12:50:26 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Zlikwidować tą pseudo policję, nieudolną zresztą, nie jest to żadna kiełbaska wyborcza i działanie polityczne, są to nieudacznicy którzy nie dostali się do policji czy też wojska, w większości zgorzkniali nieudacznicy, którzy nie mają pojęcia o prawie, a zasadach moralnych i kulturze osobistej o której dawno zapomnieli, mundurek przesłonił im świat, tak mundurek, jak harcerza czy skauta, bo nie policjanta, do policyjnego mam szacunek, i do policji, do nich nie i wywalić ich na zbity pysk.
~Justyna2015-01-20 12:45:08 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Zlikwidujmy i będą strajkować tak jak górnicy ;)
~Tolek2015-01-20 11:11:36 z adresu IP: (89.68.xxx.xxx)
Moim skromnym zdaniem straż miejska nie powinna być zlikwidowana, za to powinna zostać zmieniona forma pracy oraz zakres uprawnień i obowiązków strażników miejskich. Faktem jest, że policja ma zbyt mało funkcjonariuszy żeby zajmowali się takimi pierdołami jak zakładanie blokad osobom której parkują w miejscach niedozwolonych, spożywają alkohol po bramach, przechodzą nagminnie na czerwonym, śmiecą na ulicach, bo do kosza za daleko... Policja powinna zajmować się poważnymi interwencjami, rozbojami, kradzieżami, awanturami domowymi, zakłócaniem ciszy nocnej, wypadkami drogowymi, czyli tym czego od nich oczekujemy.Natomiast wcześniej wymienione obowiązki powinna przejąć straż miejska. Przy czym priorytetem takiej służby powinno być dbanie o porządek, zwracanie uwagi obywatelom, dawanie pouczeń, a w ostateczności zakładanie blokad, wlepianie wysokich mandatów itp. Myślę, że każdy inaczej patrzyłby wtedy na strażników miejskich. To nie oni decydują ile mają dać mandatów w miesiącu, to ktoś wyżej zadecydował, że zmieni służbę w organizację zarobkową. Z takim właśnie nastawieniem trzeba walczyć, a nie od razu likwidować.
~a1ex2015-01-20 10:38:36 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Oczywiście, popieram! Trzeba zlikwidować niepotrzebne i drogie w utrzymaniu pseudo-formacje, które tylko ośmieszają się swoją niekompetencją i wygórowanym poczuciem wyższości nad każdym obywatelem. Dla mnie widok strażnika miejskiego wzbudza poirytowanie i pożałowanie, a nie szacunek!
~Polak2015-01-20 10:09:13 z adresu IP: (84.38.xxx.xxx)
Strażnicy Miejscy tylko ośmieszają formacje mundurowe w tym dziwnym kraju. Władza ustawodawcza i wykonawcza ma się dobrze, nic nie robi tylko "dmuchają" w stołki, a Mundurowi Zbóje Drogowi /SM/ łupią kierowców w sposób niezgodny z prawem, tylko po to, żeby ratować budżety samorządowe. NIK w bardzo zdecydowany i trafny sposób stwierdził to o czym tu piszę. Zlikwidować to tałatajstwo jak najszybciej i niech się ci nieudacznicy wezmą do uczciwej pracy.
~funkcjonariusz2015-01-20 10:01:35 z adresu IP: (84.38.xxx.xxx)
Oczywiście, że Straże Miejskie i Gminne powinny być zlikwidowane. Lepiej by było, żeby zwiększyć etatyzację i zatrudnienie w Policji. Strażnicy Miejscy robią więcej szkody niż pożytku.
~rocokoko2015-01-20 09:58:43 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Jestem zdecydowanie za likwidacją tego pseudo urzędniczego i pseudo prawnego tworu. Poza zakładaniem blokad na koła i odholowywaniem aut nic więcej nie robią. Sam byłem świadkiem jak kiedyś sholowali karetkę bo ta przyjechała do pacjenta i źle zaparkowała. Głupota i absurd ze strażników aż kipi, a władze zwierzchnie jakby tego nie zauważają. Zlikwidować ten dziadowski twór i kasę przeznaczyć dla policji. Przynajmniej policjant ma poszanowanie i budzi respekt nie śmieszność.
~jeżkolargol2015-01-20 09:55:44 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Gość niżej napisał już wszystko. Potwierdzam, ta formacja jest zbędna w każdym mieście. Zlikwidować i przeznaczyć te środki dla policji.
~kazinski2015-01-20 09:16:04 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Swego czasu wierzyłem, że Straż Miejska to trafiona inicjatywa. Szybko jednak wyprowadzili mnie "strażnicy" z błędu, kilkakrotnie zgłaszałem naruszenie porządku publicznego we Wrocławiu i za każdym razem musiałem się wycofać. Procedury a może tylko w ich dobrze pojętym interesie informowano mnie, że muszę przyjechać do placówki przy ul. Wysokiej i mam złożyć skargę na piśmie..... nie ukrywam, że wielu już w tym miejscu zrezygnuje. Ja jednak pełen wiary miałem zdjęcia jak młody człowiek z grupą kolegów piją i jeżdżą samochodem po wale Ślęży w parku Grabiszyńskim, pojechałem do placówki i jakie było moje zdziwienie kiedy zostałem poinformowany, że będę musiał przyjeżdżać składać zeznania a później do sądu itd. dano mi do zrozumienia, że czeka mnie długa droga świadka z ujawnieniem danych osobowych. Nadmienię, że gdyby "strażnik" przyjechał na miejsce złapał by całe towarzystwo na gorącym, ale po co? skoro można w tym czasie czekać w krzakach z "suszarką" :( ZLIKWIDOWAĆ i dofinansować Policję !
~kkk2015-01-20 12:56:33 z adresu IP: (79.173.xxx.xxx)
W przypadku zakłócania porządku publicznego tak właśnie wygląda procedura, musi znaleźć się świadek (nie może to być funkcjonariusz), który przedstawia się z imienia i nazwiska aby sprawa mogła trafić do sądu. Owszem jeżeli jest tak jak Pan opisuje można było od razu pojechać na miejsce i ocenić sytuację. Może nie było akurat wolnych patroli?
~NoKiA2015-01-20 12:47:21 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
"informowano mnie, że muszę przyjechać do placówki..." Tezę o słuszności likwidacji SM uzasadnia Pan swoją... ignorancją. Brawo!
~Podo2015-01-20 08:44:11 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Ja jestem za likwidacją. To mundurowi z duchem urzędasa.