Kamieniołom na koniec kadencji (POSŁUCHAJ)

Michał Wyszowski | Utworzono: 2014-11-20 07:33 | Zmodyfikowano: 2014-11-20 07:43
Kamieniołom na koniec kadencji (POSŁUCHAJ) - Fotografie użyczone Radiu Wrocław. Autorką jest: Danuta Bator
Fotografie użyczone Radiu Wrocław. Autorką jest: Danuta Bator

Z wielką siłą wraca sprawa kamieniołomu w Rybnicy Leśnej. Kombinat, który niemal sąsiaduję z najlepszym w Polsce schroniskiem turystycznym Andrzejówka od lat wzbudza spore kontrowersje. W piątek burmistrz Mieroszowa Andrzej Laszkiewicz podjął decyzję środowiskową, w której zgodził się na przedłużenie koncesji na wydobycie na kolejne trzydzieści lat. Zrobił to w ostatnim dniu kadencji, bo w niedzielę przegrał wybory. Ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Mieroszowa wywiesił o godzinie 22:17. Nie można było się do tego odnieść, sprawa nie zaistniała w kampanii wyborczej. Wraca teraz, bo w gminie wybuchła prawdziwa burza.

POSŁUCHAJ:

Ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej pojawiło się w piątek po godz. 22, dlatego Teresa Roszkowiak, która od lat walczy z uciążliwą kopalnią, nie kryje oburzenia.

O sprawie pisaliśmy także tutaj: Mieszkańcy: To jest upadek Andrzejówki! (POSŁUCHAJ)

Ustępujący burmistrz w swoim postępowaniu nie widzi niczego nagannego:

- Nie mówmy w kwestii etycznej, tylko w kwestii postępowania. To postępowanie było wszczęte dwa lata temu prawie. Było wymagane wykonanie raportu, oceny oddziaływania na środowisko, były opinie zbierane. Wszystkie elementy zostały wzięte pod uwagę, a to jest finał - tłumaczy Andrzej Laszkiewicz.

Kamieniołom w Rybnicy Leśnej sąsiaduje m. in. z terenami objętymi Naturą 2000 oraz z najlepszym w Polsce schroniskiem turystycznym Andrzejówka. Z jego działalnością od lat walczą mieszkańcy gminy Mieroszów, a także Wałbrzycha.

Prowadząca kamieniołom firma KSS Bartnica nie odpowiedziała na prośbę o komentarz.



Film: Kamieniołom w Rybnicy Leśnej w środę 19 listopada:

Reklama

Komentarze (82)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~aaaaaa2014-11-29 16:18:44 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
co ten kamieniołom taki mały?? walić wszystko inne powiększyć go jeszcze aby były kolejne miejsca praca a co do ekologów za małą łapówkę wam dał czy powiedzieli że wam nie dadzą ?? przykład z Koninek jak pan Pasek wybudował naśnieżanie i oświetlenie wyciągu to ile dostaliście za pozwolenie, dlaczego sowa Puchacz w Myślenicach na górze Chełm dzięki wam znikła ??
~zenon2014-11-28 18:26:07 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
piękne wyrobisko najładniejsze w Polsce widać dobrą rękę
~adam2014-11-28 18:24:42 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
jak jest duży ruch ciężarówek to trzeba zakazać jazdy ciężarówek ulicą Wrocławską co na to odpowie "mądra" "gwiazda" Żabska
~RYCHO2014-11-28 18:21:30 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
przy tak dużym bezrobociu około 100 miejsc pracy to rewelacja komu to przeszkadza kto ludziom da na utrzymanie nie szczekajcie bo nie macie racji, Andrzejówka daje 4 miejsca pracy i co szczekacze na to ?????
~do Rycho 22014-12-23 19:11:53 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Jesteś nie douczony i nie doinformowany wiec najpierw ustal pewne fakty a dopiero sie wypowiadaj na dany temat Tumanie !!!
~Rycho22014-12-07 11:11:59 z adresu IP: (79.208.xxx.xxx)
100 miejsc pracy? W kopalni pracuje raptem kilka osób, w większości wcale nie z okolicy. Kierowcy ciężarówek są pracownikami firmy transportowej zewnętrznej, która również nie jest z tego regionu. Nowe miejsca pracy to wytarty slogan, który w tym przypadku nic nie znaczy. Tak piękny region powinien dostarczać miejsc pracy w turystyce, a nie w kopalni. A że w Andrzejówce miejsc pracy jest tak mało to efekt zarządzania obiektem przez niereformowalnego najemcę, który nienawidzi własnych gości i swojej pracy.
~SANDACZ13132014-11-27 09:42:14 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
DO BIEGACZA ... jak niemasz na leasingi samochodow to je zostaw i swoja stara tez.
~Alex2014-11-26 18:02:55 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Chcę poinformować, że tam rządzi kapital niemiecki, wykupują działki!!
~biegacz2014-11-24 17:17:27 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Andrzejówka i Andrzejówka a tak naprawdę to w schronisku nic nie ma oprócz syfu i spartańskich warunków (chodzi o nocleg). Najbardziej na zamknięciu kamieniołomów zależy ludziom którzy nie mieszkają w Rybnicy albo ludzią którzy dopiero sie wprowadzili, o nazwiskach juz nie wspomnę bo tym ludziom nawet przeszkadzają krowy i piejące koguty, a przecież jak sie wprowadzali to wiezieli co biorą. Mieszkam tu od urodzenia i nigdy mi to nie przeszkadzało, a nawet można było dojechac jakos do Wałbrzycha a zimą można było wyjechać bo pług przyjechał raz na dzień a resztę kamieniołomy odśniezały. Do drogi się dołozyli, plac zabaw powstał itd. Żeby nie kamieniołom to została by tylko ta śmierdząca Andrzejówka. Pozdrawiam ;)
~kol..2014-11-22 21:12:11 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Wyleciał,to musiał się zabezpieczyć finansowo na starość.
~Sokolowsko2014-11-22 11:46:59 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ja bym chciał zobaczyć wszystkie raporty i zobaczyć koperte.
~gosc2014-11-21 21:52:33 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Weście już dajcie spokój,kamieniołom był jest i będzie nikt tego nie zmieni
~bASIA2014-11-21 20:09:57 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
235 TIRÓW OD 6.00 RANO DO 20.00 OD PONIEDZIAŁKU DO SOBOTY WŁĄCZNIE!!!!! ŻYCZĘ MIŁEGO ŻYCIA MIESZKAŃCOM PODGÓRZA , CHYBA, ŻE PREZYDENT WAŁBRZYCHA ROMAN SZEŁEMEJ POSTAWI ZNAKI ZAKAZU WJAZDU, I WTEDY TRANSPORT PÓJDZIE PRZEZ UNISŁAW ŚLĄSKI NA BOCZNICĘ W MIEROSZOWIE - FAJNIE CO?! PRZECIEŻ NIE PO TO ROZPOCZĄŁ REMONT TEJ DZIELNICY, ŻEBY MU TIRY Z RYBNICY NISZCZYŁY WAŁBRZYSKIE DROGI, ZA KTÓRE PŁACI CIĘŻKIE PIENIĄDZE. NIECH TIROWCY JUŻ SZUKAJĄ ALTERNATYWY DLA SWEJ DZIAŁALNOŚCI - RYZYKO JEJ PROWADZENIA A LEASING TRZEBA PŁACIĆ!!!
~bASIA2014-11-21 19:57:35 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
do cioty z Rybnicy zamiast mózgu masz melafir i czy poza kamieniołomem widziałeś coś w życiu;
~turysta2014-11-21 14:10:41 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Andrzejówka to "najlepsze w Polsce schronisko turystyczne" ? Najgorsza knajpa w Sudetach,jak byłem to hałas taki że na Waligórze było słychać. panie redaktorze -proponuję przejść się i samemu sprawwdzić zamiast powielać bzzdury które wyczytał pan w internecie.
~Też turysta2014-11-24 14:49:02 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
"Prawdziwi turyści... Buhahaha! A kto to taki?" Na pewno nie goownażeria z "n.p.m.".
~Też turysta2014-11-24 14:48:22 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
"Prawdziwi turyści... Buhahaha! A kto to taki?" A pewno nie goownażeria z "n.p.m.".
~turysta nieprawdziwy2014-11-22 17:02:24 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Prawdziwi turyści... Buhahaha! A kto to taki? Ty z koleżanką?
~Stasia2014-11-22 11:08:57 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
Wg rankingu prawdziwych turystów najlepsza! A na pewno nie jest to knajpa przypadkowy turysto!
~Lutek2014-11-21 11:04:56 z adresu IP: (188.164.xxx.xxx)
Zlikwidowano przed laty kopalnie wałbrzyskie i noworudzkie, dwa lata temu kopalnie w Świerkach , Boguszowie i Grzędach robi się wszytko aby zlikwidować Tłumaczów , Piławę Górną i Rybnicę L. Po co nam węgiel ? zamieniamy na inne źródła energii np gaz ! kupujemy gaz i węgiel od Putina . Podobnie z kruszywami . Proponuję sprawdzić zainteresowanym, ile kamienia drogowego kupujemy za granicą ( Skandynawia , Rosja, Ukraina , Czeska Republika, Niemcy itp ). Przy tej polityce likwidacji przemysłu za pięć, dziesięć lat będziemy mieli kolejną rzeszę bezrobotnych, który będą uprawiać turystykę zagraniczną / zarobkową . Przyjdzie czas że z wałbrzyskiej strefy ekonomicznej będą się wyprowadzać firmy, i co dalej ?
~rad2014-11-21 19:22:09 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Tam jest gatunku kopalnia kamienia..melafiru
~ater2014-11-21 06:38:37 z adresu IP: (37.7.xxx.xxx)
fajne fotki jedni myślą o sobie a drudzy o przyrodzie kamień się kiedyś skończy a drug wszystkich i tak nie wyremontują co przyszłość teleportem
~Komentarz został usunięty2014-11-20 22:55:48 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~andre2014-11-20 22:50:18 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Więc teraz Laszkiewicz będzie miał pracę w spólce. Tak sie robi interesy po pełowsku.
~Pawel2014-11-20 22:44:37 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
SKANDAL! Kto ma hajs widac rzadzi. Przykre. Jednakze jak prokuratura dojdzie/przycisnie (nie wzbogaci sie na tym tylko zadziala jak powinna) ile korzysci przyjal "burmistrz" to bedzie jak byc powinno, przetarg anuluja, a kazda ze stron mam nadzieje dostanie srogi wyrok i zaplaci za pazerstwo.
~alkse2014-11-20 21:47:05 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Tam pracują ludzie z Wałbrzycha, Mieroszowa i okolic. Chcecie ich pozbyć pracy?
~Pawel2014-11-20 22:46:19 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Tak. Pieniadze to nie wszystko. Wiesz jak to wplynie na klimat Sokolowski ? Stwierdzam ze nie bo bylbys przeciwnego zdanie nawet jak ludzie by mieli stracic prace
~alfred2014-11-20 21:24:11 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
ładnie prowadzone wyrobisko. przy takim wydobyciu musi i tak marszałek zezwolić.
~Mieszkaniec Rybnicy 2014-11-20 21:19:44 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
~zainteresowany. Co ty piszesz jakie 3 osoby z gminy Mieroszów, musisz wiedzieć że jeżeli padł by kamieniołom w Rybnicy to padła by też wytwórnia mas bitumicznych w Starym Julianowie bo to ta sama firma. Te wasze gadanie że mikroklimat, dziura ozonowa, motyli, srylki itp itd tak nic nie da. Prezesem KSS Bartnica czyli kopalnia Słupiec, Rybnica, Stary Julianów jak i Niemcza, Żory, Szczecin i jeszcze kilka miast jest bogaty niemiec, ma on w kilku krajach po kilka kopali m.in. w Polsce właśnie, mylicie że pozbędzie się takiej dużej kopalni w Polsce? On znajdzie sposób żeby się dogadać, więc wasze gadanie nic nie da. Kamieniołom był i będzie ! Możecie pisać pisma, prośby i tak nie zamkną :) A o tym zaoraniu Rybnicy Leśnej, to masz fantazje ! nie ma co :) Akurat najgorszą miejscowością w gminie jest Mieroszów-sam syf.
~gosc2014-11-21 21:56:10 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
i piękne słowa podpisuje się pod nimi
~edek2014-11-21 16:50:07 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
a czy Stary Julianów leży w gminie Mieroszów ? ? ? Głupoty wypisujesz ! !
~gość2014-11-20 23:08:59 z adresu IP: (79.188.xxx.xxx)
co do "motylków srylków" , ochrony środowiska, ekologii, makroklimatu, miłośników Andrzejówki i ludziach o skrajnie nieprzemyślanych poglądach w tym co i kto ważniejsze, to miedzy innymi przez nie mieszkańcy Sokołowska nie mają alternatywnej drogi dojazdowej... bo TIR jadący polną drogą to lekka żenada;-)...kamieniołomy były, są i będą - tak samo jak Amdrzejówka i motylki srylki.
~Mieroszowianin2014-11-20 22:11:56 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Syf to ty masz we łbie komunisto zaj..bany a jak jak cię spotkam kiedyś w Mieroszowie bo prawdopodobnie przyjeżdżasz do biedronki na zakupy to obije ryja żydku!
~Rybnica 2014-11-20 20:20:23 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Możecie sobie gadać ile chcecie a Kamieniołom i tak będzie wydobywał a wasza tępa gadka i protesty nic nie dadzą
~Mieszkaniec Rybnicy 2014-11-20 21:21:31 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
A ty idź szukaj motylka przez którego kamieniołom chcieli zamknąć. Hahaha
~edek2014-11-20 20:48:19 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
na dole wyrobiska zrób sobie jaskinie i tam mieszkaj. jaskiniowcu
~fred2014-11-20 19:25:50 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Wystarczy protest mieszkańców Tunelowej, Gdyńskiej i Wałbrzyskiej w Walbrzychu i szefostwo kamieniołomów nie będzie miało wyjścia: albo generalny remont w/w ulic, albo budowa bocznicy kolejowej. Te ciężarówki totalnie niszczą Podgórze.
~bez nienawiści2014-11-21 07:05:27 z adresu IP: (188.164.xxx.xxx)
Akurat ul. Tunelowa jest wyremontowana, ul Gdyńska,są prowadzone prace końcowe i wygląda to zupełnie przyswoicie
~gosc2014-11-20 19:04:27 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
niech wydobywaja co maja jeszcze duzo tam jest nie poszerzac tylko niech zrobia inny transport bo te ciezarowki drogi rujnuja
~gosc2014-11-21 10:22:38 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
ale te drogi robią kamieniołomy
~4 i 42014-11-20 18:50:25 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Do tego fajfusika z trzema kropkami...:Widać, żeś szychą w kopalni Bartnica i pieskiem albo panciem Laszkiewicza. Są tu ludzie, którzy do upadłego będą z Wami walczyć i poruszą niebo i ziemię, aby nie dopuścić do dalszej dewastacji gór(y) i krajobrazu wokół Andrzejówki. Nie zapominajcie o tym!!!
~żaden2014-11-20 18:40:47 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
to chyba dobrze ludzie będą mieli pracę
~...2014-11-20 18:18:22 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
:-) :-) No i w końcu jakaś dobra wiadomość! W 100% popieram. Kamieniołomy istniały tyle lat i nadal muszą istnieć. To jest fakt bezsprzeczny. Dobrze że pan Laszkiewicz jeszcze zdążył podjąć tą ważną decyzję. Gratuluję. A jeśli chodzi o obrońców Andrzejówki to również popieram tyle że Andrzejówka zdobyła tytuł najlepszego schroniska w Polsce właśnie teraz więc obecność kamieniołomów nie ma w tej kwestii żadnego znaczenia jak i również w kwestii przyrody i liczebności zwierząt których wbrew pozorom przybywa i którym kopalnia nie przeszkadza. Najbardziej jak widać przeszkadza ludziom i co ciekawe mieszkającym w dużym oddaleniu. A poza tym to w tej kopalni wydobywa się kruszywa najlepsze w Polsce. Nikt tego nie potrafi docenić niestety. Ale drogi wyremontowane to każdy by chciał. Tylko po co zamykać miejsca z których można czerpać zasoby a potem ściągać je dużo droższe z zagranicy. Nie tędy droga do rozwoju. A więc Andrzejówka- Kamieniołomy 1:1.A poza tym położenie kopalni jest zbawienne dla schroniska Andrzejówka do którego byłby bardzo utrudniony dojazd w okresie zimowym (a więc najbardziej "dochodowym" czasie). Moim zdaniem najważniejsze jest tutaj zdanie mieszkańców Rybnicy Leśnej będącej najbliżej owego tematu i inni nie powinni ingerować w tą sprawę. Pozdrawiam wszystkich. I apeluję o więcej optymizmu. :-
~sokiołowsko2014-11-22 11:45:48 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Popieram"swój" sokolowsko straci możliwość stania się zdrojem bo straci mikroklimat .Jak kamieniołomy rozbiorą góre to zrobi się przeciąg.A co potem jak skończy się kruszywo???
~x742014-11-20 21:09:29 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Zgadzam sie z tobą, mieszkam w Rybnicy od urodzenia i nie przeszkadzają mi kamieniołomy, tylko te cioty co się wprowadzają wiecznie narzekają, i te śmieszne motylki xD
~swój2014-11-20 18:42:05 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
ŚMIESZNY jesteś ! ! Przez rozebranie góry specyficzny mikroklimat Sokołowska się zmieni. Tu powstało pierwsze na świecie sanatorium leczenia grużlicy. to było leczenie klimatyczne ze względu na specyficzny mikroklimat. Kamieniołom to niszczy ! ! ! ! ! ! ! ! !
~Alex 2014-11-20 17:34:31 z adresu IP: (37.152.xxx.xxx)
Wziął łapówę i to wszystko! Zawiadomić CBA!!! Ludzie, ratujmy Andrzejówkę!
~Bodzio2014-11-20 17:29:32 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
To jest skorumpowany debil, trzeba zawiadomić ABW
~Anna2014-11-20 17:24:40 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ale piękny ten nasz Śląsk. Niesamowicie wygląda z góry taki kamieniołom.
~kol2014-11-20 17:11:26 z adresu IP: (66.249.xxx.xxx)
Typowo polskie, rabunkowe myslenie. Sprzedajmy teraz to co jeszcze sie da, niwazne jakim kosztem i z jakimi skutkami na przyszlosc. Wazne zeby teraz w portfelu kasa byla a reszta to h.. I znow sytuacja, kiedy polski urzednik nie ma zadnej odpowiedzialnosci. Pogadaja, pogadaja i nic mi nie zrobia a ja swoje dostane. Jakby go wysiedlili do sokolowska przy drodze do kamieniolomu najlepiej zaraz za poltem to moze by cos zrozumial. Co do zatrudnienia - ile osob zatrudnia zautomatyzowana kopalnia? Mysle ze kilkanascie, gora kilkadziesiat osob. Wiec kto tak naprawde na tym zarabia? Napewno nie okoliczna ludnosc.
~Monika 2014-11-20 17:07:22 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
Przecież ani Rybnica ani Sokołowsko,Mieroszów nic z tych kamieniołomów nie mają.Oprócz tego że turystyka wymiera a za tym nie ma pieniędzy .Wszyscy z Urzędów o tym wiedzieli i co gówno .Ciemne chmury nad gminą Mieroszów jak wybiorą znowu Lipińskiego z takimi rządami płyniemy na dno !!!!
~obywatel2014-11-21 07:47:44 z adresu IP: (188.164.xxx.xxx)
Pani Moniko,magiczne słowo turystyka dla Pani jest antidotum na wszystko, czy uważa Pani ,że te miejscowości staną sie drugim Zapokanem? Wystarczy zerknąć jakie podatki do gminy odprowadza schronisko, wyciągi narciarskie. Moim zdaniem raczej należy się skoncentrować wspólnym działaniu są możliwości pogodzenia turystyki z przemysłem tylko trzeba chcieć a nie obrzucac innych błotem,z wyrazami szacunku dla Pani i innych o odmiennym zdaniu .
~gość 2014-11-20 17:03:53 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
Tak a teraz głupia elita Mieroszowa pójdzie i zagłosuje na Lipińskiego a syf w Mieroszowie będzie się ciągną przez kolejne 4 lata !!! Ludzie kiedy zmądrzejecie i wypiep... całą elitę z władz Mieroszowa ile jeszcze lat klęski i wymierania gminy nas czeka !!! Przy żadach Lipińskiego gmina utonie i nie ma opcji by było lepiej .Lipiński niczym innym nas nie zaskoczy jak zamykaniem szkół itp a budowania nowych marketów oraz dbania o własną kieszeń oraz swojej elitki .Opamiętajcie się wreszcie !!!
~zainteresowany2014-11-20 16:54:27 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
mieszkaniec Rybnicy pisze bzdury ! ! ! w kamieniołomie pracuje tylko 3 ludzi z gminy Mieroszów. O jakich miejscach pracy piszesz człowieku ? a może by tak Rybnicę zaorać ? My mieszkańcy Sokołowska i Mieroszowa jesteśmy za tym ! ! !
~Mieszkaniec Rybnicy2014-11-20 16:37:30 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Chcecie nowe drogi to macie! Kamieniołom musi istnieć dla nowych dróg !
~Tom Tom2014-11-20 16:30:08 z adresu IP: (92.22.xxx.xxx)
Śmierdzi kryminałem... Nikt nie uwerzy w bujdy...musiało być coś za coś. Do prokuratury z tym syfem!!!
~Januniu2014-11-20 15:06:40 z adresu IP: (195.114.xxx.xxx)
Jak dostał do ronsi sporo pieniąsi. To przedłużył koncesję. Ja dlatego głosowałem na kogoś innego. Kamieniołom wyżre niebawem masyw Bukowca. Z Sokołowska widać wyraźnie prześwit. Wystarczy pójść na spacer czerwonym szlakiem. W pemnym momencie trzeba iść w dół i znowu się wdrapać po tą hałdę żeby kontynuować podróż. Czy o to chodzi? Na pewno ludzie którzy żyją z tego kruszca jakim jest melafir, będą chcieli potrzymania decyzji o funkcjonowaniu tej kopalni. Pytanie rodzi się jedno? Co dało Laszkiewiczowi przedłużenie tej umowy z kopalnią? Nic? Skoro kończy kadencję. Oczywiście jakaś korzyść majątkowa. Dla ludzi którzy żyją w świecie pieniądza - jakaś tam Góra Bukowiec i inne lasy czy szlaki turystyczne, nie mają znaczenia. Zgarnął kasę i pożyje z niej trochę. Nawet jak nie będzie już PanemBurMiszczem. Patologia jak od lat. Dlatego potrzebne są zmainy w strukturze urzędu miasta i gminy Mieroszów. Ta mafia zakorzeniona latami nie odpóści. ADM ( czyt. KaGieBe ) vs. Urząd Misata = wieloletnie układy na które my mieszkańcy nie mamy rady :( Dlatego bierne podejście do głosowania nic nie wniesie. Rybnica ma miejsca pracy jakim jest Kopalnia Melafiu, Sokołowsko corac bardziej wietrzny klimat i znikającą Góre Bukowiec. Coś zostaje. Coś odchodzi. Ale kamieniołom nikomu do szczęścia nie jest potrzebny. Kopalnie z Wałbrzychu zamknęli to i jakiś Kamieniołom tez mogą zamknąć. Nie ma się co szczypać tylko patrzeć w przód.
~ater2014-11-20 14:43:33 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
dziura ozonowa się powiększy ktoś wybudował ten świat żeby było a nie się przemieszczało
~mieszkaniec Rybnicy 2014-11-20 14:14:26 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Ja głosowałem na Laszkiewicza, bo jest za przedłużeniem koncesji na 30 lat ! Dobrze zrobił, szanuję go za to, bo te cioty z Kamionki i Sokołowska tylko z gęba cały czas, nic im nie pasuje, mieszkają kilka km od kamieniołomu problemy mają cały czas. Widać że nie maja co w życiu robić, tylko wpieprzać się w to co nie trzeba ! Nowy burmistrz też by się zgodził na koncesję, bo jak by nie kamieniołom to gmina by nie miała pieniędzy i by padła :)
~edek2015-03-20 17:38:15 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Jesteś głupi jak buc ze wsi. DUPKU ! Jakie pieniądze dla gminy ? To grosze.Niech szlag trafi kopalnie i ciebie tępaku
~ania2014-11-20 18:05:37 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
do mieszkańca Rybnicy - ty chyba jesteś największym ciotą ! ! ! podatek z kamieniołomu to pokrywa pensje kilku pracowników urzędu w ciągu roku ! najlepiej gdybyś zamieszkał na dnie tego kamieniołomu ! ! ! jaskiniowcu
~Bodzio2014-11-20 17:28:40 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Mieszkańcu Rybnicy masz wielką pustą dziurę w głowie podobnie jak dziurę w ziemi. Zajmij się robotą np w turystyce to gmina nie upadnie i coś zostanie dla naszych dzieci i wnuków
~Januniu2014-11-20 15:15:41 z adresu IP: (195.114.xxx.xxx)
Od tego są środki unijne - by gmina nie padła. Jest też turystyka i rolnico, które aktualnie leżą i kwiczą - Bo kamieniołom jest ważniejszy. Droga na Andrzejówkę prowadzi przez Kamieniołom. Najgorsi są ludzie którzy tak jak Pan nie mają pojęcia co mówią i czynią. Takie uwsteczniające podejście - Gratulację :( A jak kończą się argumenty to pojawiają się słowa: CIOTY. Brafka dla Pana z Rybnicy.
~kropa222014-11-20 14:12:03 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Dziwne, że wice starosta powiatu -Andrzej Lipiński wstrzymał się od zabrania głosu w tak bulwersującej wszystkich sprawie. Przecież jako zarządca powiatowych włości musiał o tym dawno wiedzieć. Ale po co szkodzić sobie przed wyborami i dodatkowo pogrążać kolegę i niedawnego rywala...
~abc2014-11-20 12:33:44 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
w łape dostał pewnie:)
~Zaniepokojony2014-11-20 12:25:41 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
A moje zdanie jest głębsze. Zadaje publiczne pytanie wszystkim dotychczasowym radnym Gminy Mieroszów, kto z was wiedział o tym?! Teraz każda z tych osób będzie mówiła to nie ja.! Jakie to ma skutki finansowe dla gminy pod kątem budżetowym.?
~Arkadiusz2014-11-20 12:11:18 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
Myślę, że gdyby w kraju była odpowiedzialność karna za swoje działania, nie podejmowano by m.in. takiej decyzji. Ciekawi mnie kiedy był ostateczni termin odjęcia decyzji, gdyż w wywiadzie jeszcze panujący burmistrz powiedział, że termin był odpowiedni, a nie ostateczny. Myślę, że Pan Burmistrz zachował się skrajnie nie odpowiedzialnie i szkoda, że nie można pociągać do jakiejkolwiek odpowiedzialności za takie czyny
~anka2014-11-20 11:14:27 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ten człowiek zrobił tyle złego. Nie powiem jak to jest możliwe, że mieszkańcy Mieroszowa pozwalali tak długo prowadzić mu politykę rabunkową. Jesteście współodpowiedzialni za zniszczenie tego pięknego niegdyś miejsca, którym jest Andrzejowka. Wam widać niezależy, ale to również wasze dzieci, wnuki i przyszłe pokolenia stracą. EGOISCI. A to nie Wy będziecie za pieniążki z łapówek leżeć na Bermudach.
~kiszczak2014-11-20 11:14:07 z adresu IP: (87.204.xxx.xxx)
ile wziol tyle wziol,jak by chcial zamknac to morde by darli ze miejsca pracy sa likwidowane,nie dogodzi nikomu.A o branie juz wy sie nie martwcie sa slozby powolane do tego zeby badac takie wlasnie sytuacje,albo was boli e to nie wey jednak byliscie na jego miejscu :D
~kiszczak2014-11-20 15:59:27 z adresu IP: (87.204.xxx.xxx)
k.m. marudz przed kopem dalej ciemna maso o ortografiji :D inni i tak a ciebie fszystko zrobio
~k.m.2014-11-20 13:41:35 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
zanim zaczniesz wypowiadać się publicznie może zacznij od ortografii !
~salomea2014-11-20 12:14:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Chyba podzielił sie z tobą... Ze tak piszesz!
~anka2014-11-20 11:17:56 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ciekawe czy kiedykolwiek zrobiłeś cokolwiek, żeby ochronić Andrzejowke? Obrażasz wszystkich, którzy poświęcali swoje siły i czas na walkę w obronie przyrody i zabytków kultury tego rejonu.
~Juras2014-11-20 10:57:56 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ciekawe ile za to zwinął kasy na odchodne?
~salomea2014-11-20 10:31:03 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Decyzje podejmowane przez odchodzącego burmistrza nie powinny być w ogóle brane pod uwagę! Dziwi że prawo dopuszcza taką możliwość że osoba "na wypowiedzeniu" może podejmować irracjonalne decyzje, które będą rzutowały na gminę przez tak długi czas....
~zdziwiona2014-11-20 15:41:45 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
To moze wogole im zakazac podejmowac decyzje. Kadencja trwa 4lata i kazdy dzien jest taki sam. Ile wg Ciebie mialoby trwac takie wypowiedzenie? A w tym czasie co? Bezkrolewie?
~CBA2014-11-20 09:41:18 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ciekaw jestem o ile wzrósł majątek Pana ex-burmistrza
~salomea2014-11-20 10:26:19 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
To samo od razu pomyślałam. Posmarowane na 100 % bylo...
~Komentarz został usunięty2014-11-20 09:11:55 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~anka2014-11-20 15:09:18 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
moze miejsce pracy sobie zapewnil za swoje postepowanie wiedzial juz ze niema juz wielu debili ktorzy kolejny raz na niego zaglosuja
~zalamka 2014-11-20 08:59:42 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
"Nie mówimy w kwestii etycznej" - bo jej nie ma!
~ania2014-11-20 22:41:14 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
tak do prokuratury z tym i wyjdzie jeszcze na jaw nie jeden jego przekret jestem pewna na tysiac%