Ostatni mundial za miliardy? (ANALIZA EKSPERTÓW)

Filip Marczyński, Magda Orzeł | Utworzono: 2014-06-11 11:02 | Zmodyfikowano: 2014-06-11 11:36

Jeszcze kilkanaście lat temu Mundial to było święto sportu. Głównie rozmawiano o tym kto jak będzie grał. Tym razem dyskusje toczą się wokół astronomicznych pieniędzy jakie wydano na imprezę i wokół masowych protestów, jakie przetaczają się przez Brazylię.  A w zanadrzu mamy mundiale w Katarze, gdzie już wydano miliardy i w Rosji gdzie swoje przepastne portfele otwierają oligarchowie. Z imprezy na imprezę każda strzelona bramka na mundialu jest coraz droższa, i końca tego wyścigu nie widać, choć może manifestacje i strajki w Brazylii zwiastują koniec tego wyścigu ? 

FIFA do domu! Brazylię ogarniają protesty przeciwko mistrzostwom świata w piłkę nożną   

Futbol jest obecnie jak bańka spekulacyjna w nieruchomościach

Jak zarabia FIFA? Ma wszelkie prawa do najbardziej popularnej dyscypliny na świecie. Stworzyła korporację, która jest monopolistą. Budżet tej organizacji nie ustępuje budżetom największych światowych koncernów. Zarabia na transferach, na prawach telewizyjnych, umowach sponsorskich i  marketingowych. Za prawa telewizyjne w czasie mistrzostw w Niemczech w 2009 roku FIFA skasowała 650 milionów dolarów.     

Konrad Pudło
Konrad Pudło
Pentagon Research
Mistrzostwa Świata opłacają się FIFIE, ewentualnie właścicielom praw telewizyjnych. Oczywiście zyskują też piłkarze, którzy co prawda za same występy nie dostają tak ogromnych kwot jak w klubach ale zyskują prestiż i możliwość podpisania intratnego kontraktu. Grają więc o wielkie pieniądze, dużo większe niż te, które dostaną za mistrzostwa. Żyjemy w świecie szybkich mediów, które potrzebują mocnych tematów, które będą mogły pokazywać. To media wywindowały koszty, wartość praw medialnych do wydarzeń medialnych niewiarygodnie wysoko.
Sonda

Mundial 2014: Kto zostanie piłkarskim mistrzem świata?

Ta sonda już się zakończyła.
Niemcy
9
Brazylia
5
Argentyna
8
Hiszpania
5
Francja
0
Holandia
1
Włochy
1
Anglia
0
ktoś inny
3
Wszystkich głosów: 32

Reklama na stadionach gdzie rozgrywają się mecze to najatrakcyjniejsza forma promocji marki i produktów.

Jest to jedyna reklama jaka jest między blokami, w czasie tych ostatnich większość osób przełącza telewizor albo zajmuje się swoimi sprawami. Oglądając mecz przez cały czas jesteśmy zmuszeni do oglądania reklam sponsorów na banerach.

Na dodatek w czasie meczu jesteśmy w stanie huśtawki  emocjonalnej, od euforii do rozpaczy.

Psychologowie odkryli, że przy tym zjawisku bardzo skutecznie można przekazywać różne komunikaty, osobom, które przezywają takie napięcia.

Dlatego reklama na meczach jest tak skuteczna a co za tym idzie, tak droga. 

Posłuchaj całego wywiadu z naszym ekspertem 

 

Wciąż jednak istnieje sportowa strona tego widowiska.  

Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie wśród kibiców, którzy planują śledzić zmagania piłkarskie w Brazylii.

Jak można odczytać z uzyskanych wyników, większość respondentów zainteresowanych Mundialem nie będzie kibicować żadnej z drużyn, pozostali natomiast za głównego faworyta uznali Hiszpanię, obrońcę tytułu z 2010 roku.

Reklama
Zdjęcia
Ostatni mundial za miliardy? (ANALIZA EKSPERTÓW) - 4
Dźwięki

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.