Akcja Reakcja ze Świdnicy

Martyna Czerwińska | Utworzono: 2011-02-17 08:00 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Akcja Reakcja ze Świdnicy -

Monument miałby powstać na skwerze Lecha Kaczyńskiego.

To pomysł radnych PiS, którzy założyli już w mieście Społeczny Komitet Budowy Pomnika. Mają poparcie kilku stowarzyszeń i grupy świdniczan.

Mimo, że pomnik chcą wybudować za własne pieniądze, spotkali się z ogromną falą sprzeciwu. Na lokalnych portalach aż wrze od negatywnych komentarzy. Niektórzy uważają, że 4-metrowy monument w centrum miasta to przesada:

Zwolenników jednak nie brakuje:

 

Radny PO Rafał Ząbczyk zaplanował w czasie naszego dzisiejszego programu protest przeciw pomnikowi. Sprawą zainteresowały się w rezultacie media w całej Polsce a PiS wycofał się ze spotkania na skwerze, mimo że wcześniej obiecywał swoją obecność.

Posłuchaj Akcji Reakcji:

Cz. I

Cz. II

Cz. III

O inicjatywie i kontrowersjach z nią związanych można przeczytać również w portalu Świdnica 24.


O planach budowy pomnika dyskutowali publicyści Radia Wrocław: Jolanta Piątek i Leszek Budrewicz.

Posłuchaj:

 

Reklama

Komentarze (66)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Słoń2011-02-18 16:43:55 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Fajny... wygląda jak taki zakapturzony z ku klux klanu (o to chodziło we wpisie z "białym q-tasem"? hehe). Albo czapka krasnoludka - zmieni się wiatr historii, to krzyżyk się upitoli dłutem, oczka dorobi, całość na czerwono olejną obleci i plac zabaw dookoła dla dzieci zrobi.
~orion2011-02-18 15:10:35 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
A od kiedy to prywatne osoby mają mieć narzucane, na co mają wydawać pieniądze? Jak będzie chciał opłacić łatanie dziur albo dożywianie głodnych dzieci - to opłaci. Jak chce sfinansować pomnik - to finansuje.
~2011-02-18 10:57:47 z adresu IP: (217.82.xxx.xxx)
sa inne wazniejsze sprAWY NP W SWIDNICY BRAKUJE LEKARZY,DOMY SA W OPLAKANYM STANIE,W ULICACH DZIURY,W SZKOLACH BY LEPIEJ BIEDNYM DZIECIOM ZA TE PIENIADZE ZA OBIADY ZAPLACILI.A NIE NA GLUPOTY WYDAJA.WSTYD
~orion2011-02-18 09:17:09 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Ciekawy - zamiast chwalić się swoją ignorancją, zapoznaj się najpierw jak wygląda kutas.
~magneto2011-02-18 08:51:09 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Przeciwnicy pomnika którzy tam przyszli postępują nielogicznie, bo jeśli mnie coś nie obchodzi - to po nie łażę za ludźmi, którzy za prywatną kasę chcą upamiętnić zmarłego tragicznie prezydenta. Ale od pewnych ludzi - jak widać - trudno wymagać logiki: krzyczą "dość wojny" a sami tą wojnę wywołują i idą jak ślepce za Zabczykiem, który prowadzi swoją grę polityczną.
~jerzy2011-02-18 00:34:55 z adresu IP: (95.178.xxx.xxx)
dominiczka - co ty bredzisz? jakie polecenie brata? wiesz że to jest oszczerstwo? dlaczego oskarżasz ludzi bezpodstawnie? Co do prywatnej wizyty - zastanów się dobrze? spróbuj wysilić swoją niewielką liczbę szarych komórrek - czy cały sztab wojska polskiego też był tam prywatnie, parlamentarzyści, prezes NBP itd? skup się - dominiczka - zacznij myśleć.
~2011-02-17 22:23:15 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Dominiczko , Ty chyba wyłączyłaś myślenie - poucz się trochę fizyki a potem wypowiadaj opinie - wstyd mi za " polaków" Fizyk
~ciekawy2011-02-17 22:15:05 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Ten pomnik wygląda jak biały qtas. Czy to o to chodzi?
~Świdniczanin2011-02-17 21:24:12 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Jaki kraj tacy bohaterowie... To jest jakaś tragedia z tymi pomnikami. Żebyśmy chociaż czcili jakieś zwycięstwa, bo tym pochwalić się można, to my zawsze świętujemy klęski.
~malin2011-02-17 21:00:08 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Popieram jw, już mam dość tego "męczeństwa" to była tragiczna śmierć, nagła i wielu osób ale nie uprawnia to do wykorzystywania tego faktu do celu malowania kolejnego obrazu mężczyzny, który klęczy, drze swą koszulę odkrywając gołą pierś... pot i krew za ojczyznę. Jakaś paranoja i groteska się tworzy. Jakby tak popatrzeć na to z boku okiem obcokrajowca, który dodatkowo słucha takich poglądów i mało wysublimowanych tekstów piorących mózgi prostym ludziom to by się przeżegnał i przecierał oczy z niedowierzania. To jest po prostu żenada. Rzygać mi się chcę słuchając jak media maglują te tematy, jak na przykład kłamią o amputacji dłoni Kubicy by wzbudzić sensację. Ich śmierć była tylko i wyłącznie błędem decyzji, błędem technicznym, zignorowaniem ścisłych i priorytetowych warunków bezpieczeństwa przez niekompetentne osoby na nieodpowiednich stanowiskach. Jak można tyle ryzykować mając na pokładzie tylu z czołowych postaci polskiej polityki. To jest żałosne w wykonaniu polskim i nie mówmy już o Tupolewie czy o tej miernej wieży lotów w Smoleńsku. Każdy miał tego świadomość, więc trzeba było tam nie lądować w takich warunkach. Wyobraźcie sobie takie niedociągnięcia w wykonaniu Amerykanów, Anglików, Francuzów, Niemców czy innych europejskich nacji(przynajmniej z tej zachodniej części). Dali ciała i tyle. Niestety na pokładzie większość osób nie była odpowiedzialna za to. Teraz mamy masowe zwalanie winy na Ruskich, jakieś chore teorie spiskowe niepoważnych ludzi, a polakom z pokładu honor i cześć i chwała i męczeństwo. Dali by im już spoczywać w spokoju, żal tak samo ich jak innych ludzi co ginęli w tragediach.
~cinek2011-02-17 20:22:17 z adresu IP: (109.110.xxx.xxx)
~dominiczka2011-02-17 19:08:35 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
jerzy, Lech - złóżcie legitymacje PiSowskie to wtedy będziemy mogli polemizować. Proszę przeczytać wypowiedź " jw" - i włączyć myślenie. Kaczyński na stołku prezydenta robił swoje i wylot do Smoleńska to była PRYWATA - a teraz szuka się winnych w rządzie. PO - nie chcąc się kłócić udostępniła samolot - a to, że Leszek ROZKAZAŁ lądować (notabene na polecenie telefoniczne brata) - cóż, życie... tylko że winnemu śmierci 94 osób oddaje się większy hołd niż Janowi Pawłowi II ??? Polska to dziwny kraj...
~Lech2011-02-17 18:55:31 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Dominiczko jeszcze doczekasz prawdy o Smoleńsku :(
~jerzy2011-02-17 18:15:56 z adresu IP: (148.81.xxx.xxx)
dominiczka mylisz się i to bardzo - może celowo wprowadzasz dezinformację. wizyta w smoleńsku była OFICJALNĄ wizytą polskiej delegacji. co więcej - organizowała ją kancelaria premiera, zabezpieczał BOR i ministerstwo obrony narodowej. więc nie pieprz tu o świcie prezydenta - bo winni są w kancelarii premiera.
~mare2011-02-17 18:03:23 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
mm ależ on ma głos sexowny
~jw2011-02-17 16:58:26 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Witam. Mówienie o bohaterskiej śmierci, męczeństwie i poświęceniu się dla kraju oraz o największej ofierze, jaką ponieśli uczestnicy katastrofy w Smoleńsku, jest głęboką nadinterpretacją. To był wypadek, katastrofa, żadna z tych osób nie deklarowała, że chce umrzeć za Polskę, oraz nikt też od nich owej ofiary nie wymagał. Bohater, bohaterska śmierć, najwyższa ofiara, winny być zarezerwowane dla ludzi, którzy świadomie narażali się dla ojczyzny. Którzy mieli wybór, mówmy tak o uczestnikach powstań narodowowyzwoleńczych, cichociemnych, obrońcach Westerplatte, harcerzach biorących udział w Powstaniu Warszawskim, pilotach dywizjonu 303. 10 kwietnia nikt nie zamierzał ginąć i nikt na status męczennika, ani też osoby przelewającej krew za kraj nie zasługuje. Nie szafujmy słowami, medalami i pochwałami, zostawmy je dla rzeczywiście zasłużonych. Zginąć jest zawsze łatwo, to żaden sukces, trudniej jest zapisać się w pamięci ludzi działaniem, które docenią przyszłe pokolenia, zrobieniem czegoś dobrego dla kraju i jego mieszkańców.
~dominiczka2011-02-17 16:58:11 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
Oicjalna Państwowa Wizyta w Smoleńsku odbyła się kilka dni wcześniej z Premierem Rządu Polskiego ... A lot p. Kaczyńskiego - to był prywatny lot ... Oczywiście, prezydent nie pójdzie do LOTU i nie kupi biletu - jest to organizowane przez odpowiednie służby za to odpowiedzialne - w tym przypadku - świta L. Kaczyńskiego !!!
~Michał2011-02-17 16:54:47 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
Panie Redaktorze - nie zgadzam się ze stawianiem na równi Oficerów Wojska Polskiego zamordowanych w Katyniu, a grupą polityków, którzy zginęli w Smoleńsku. Wiemy dobrze, że za kadencji Lecha Kaczyńskiego była w Polce "dwuwładza" PO sobie PiS sobie - i lot do Smoleńska był zaplanowany i zorganizowany przez ministrów z Kancelarii Prezydenta - PRYWATA !!!
~dominiczka2011-02-17 16:50:29 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
Ludzie, którzy zginęli w Smoleńsku lecieli na prywatną wycieczkę z Prezydentem - nie zginęli na polu bitwy !!! Nie są dla mnie bohaterami tylko tragnicznie zmarłymi politykami.
~Muszkin z Bielawy2011-02-17 16:50:08 z adresu IP: (212.160.xxx.xxx)
Już nie mogę doczekać się dzisiejszej loży szyderców :D Kocham Polskę!! Gdzie indziej mógłbym wysłuchiwać takich totalnie idiotycznych, banalnych etc. sprzeczek o POMNIK??Nie mają czym się zająć? A bezrobocie, drogi, przestępczość, edukacja, miejsca w żłobkach, inflacja .... ręce opadają! Całe szczęście już wkrótce weekend. Pozdrawiam Zacną Lożę
~Przemek JL2011-02-17 16:49:32 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Obawiam się, że nie będzie opamiętania. Jak tak dalej pójdzie to jutro będziemy dyskutować o pomniku w Oławie, Oleśnicy, Legnicy, Wałbrzychu, itd.
~góral2011-02-17 16:46:30 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Jeżeli radni z PiS-u chcą, niech stawiają na własny koszt, ale niech przedstawią projekt, który będzie elementem dekoracyjnym a nie szpecącym. Poza tym miejsce, które sobie upatrzyli, jest miejscem historycznym i może tu stanąć pomnik np. Bolka II. Miejsca w Świdnicy jest dość, nawet dla 10 pomników.
~2011-02-17 16:46:30 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Jeżeli radni z PiS-u chcą, niech stawiają na własny koszt, ale niech przedstawią projekt, który będzie elementem dekoracyjnym a nie szpecącym. Poza tym miejsce, które sobie upatrzyli, jest miejscem historycznym i może tu stanąć pomnik np. Bolka II. Miejsca w Świdnicy jest dość, nawet dla 10 pomników.
~ola2011-02-17 16:45:22 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
SMOLEŃSK - powinien zostać przeklęty - nie stawiać tam pomników !!! To jak stawianie krzyży przy drogach !!! A może jeszcze "sławną brzozę" objąć programem Natua 2000 ???
~2011-02-17 16:44:16 z adresu IP: (95.41.xxx.xxx)
Kto zna Świdnicę, ten wie, co dzieje się wieczorami na tym placyk....szkoda tego pomnika, by był obiektem do załatwiania się nie tylko piesków, ale i niezbyt trzeźwych panów...
~ŚwidniczaninSamozwaniec2011-02-17 16:43:12 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Pan Marcin to ujął dokładnie jak sie rzecz ma. Stawiać pomnik tak, ale nie w tym miejscu. W tym miejscu faktycznie pomnik "Czerwonego Barona" bądź Bolka Świdnickiego. A jak uczcić ofiary katastrofy, to trzebaby pominik taki, aby w skali 1:1 odtworzyć kto, gdzie siedział, cały samolot w przekroju, odlane figury notabli i personelu. Tak, aby sie można wśród nich przechadzać. Dla Wrocławia polecam ten wariant jako wycieczka krasnoludków. Dokładne odwzorowanie krasnal prezydencik, krasnalka prezydencikowa, krasnal Maciunio Płażyński i inne zdrobnienia każdej z poległych osób.
~2011-02-17 16:39:09 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Katastrofa smoleńska, była strasznym i bezprecedensowym wydarzeniem, nie tylko w Polsce ale i w skali Świata. Jednak Świdnica nie jest miejsce dobrym na uczenie pamięci ofiar tego smutnego zdarzenia, Właściwym miejscem jest Smoleński, I tam właśnie ten pomnik powinien stanąć nie w Świdnicy. Świdnica jest miastem z tradycjami i wieloletnią historią połączoną nierozerwalnie z wieloma narodami w tym z Polską. Przychylam się do głosu jednego panów komentujących na żywo dzisiejsze wydarzenie w Świdnicy. Pomnik niech tam stanie ale pomnik Bolka Świdnickiego. Będzie to zdecydowanie mniej krzykliwa opcja, i do przyjęcia przez ogół mieszkańców. Planowany pomnik nie będzie docelowo kojarzony ze wszystkimi ofiarami katastrowy a jedynie z Panem Kaczyńskim i resztą działaczy PiSu. Moim zdaniem stawiają oni ten pomnik sobie, a to już niesmaczne. Świdnica nie jest zamożnym miastem, do którego z coraz większym sukcesem udaje się przyciągać turystów, z polski i zagranicy. Jest postać Świdniczanina która jest bardzo dobrze znana w całym Świecie, postać ta jednak nie jest popularna w Świdnicy dzisiejszych czasów, zresztą podobnie jak Pan Kaczyński. Niemniej turyści zdecydowanie chętniej zobaczyli by pomnik z postacią najsławniejszego pilota IWWŚ Manfreda von Rihtchofena, „Czerwonego Barona”. Oczywiście jest to kontrowersyjna postać historyczna ale upamiętnienie tego pilota jest o wiele ciekawszym tematem do sporów niż pomnik działaczy PiS. Z pewnością na „Czerwonym Baronie” można by jeszcze zarobić co miastu niewątpliwie by się przydało. Jednak nikt nie korzysta z tej szansy , dlaczego? Ja osobiście wolę Rihtchofena, bo mogę się pochwalić bywając w świecie że mieszkam w tym samym mieście co on. Co ciekawe ludzie o nim jednak pamiętają, nawet po kilkudziesięciu latach, i to bez pomnika. O panu prezesie nawet jak mu tysiąc pomników postawimy, ludzie zapomną za kilka lat, może i lepiej ? Marcin mieszkaniec Świdnicy
~ubiegnięty2011-02-17 16:38:44 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Pomniki z definicji stawia się ludziom zasłużonym, którzy dokonali WIELKICH czynów, jeżeli pomniki mamy stawiać z tytułu sposobu lub rozmiarów tragedii to powinniśmy postawić pomniki dla ofiar katowickich MTP, CASY, i właśnie miałem dopisać ofiary katastrof drogowych ale mnie prowadzący ubiegł... nie ładnie ;-)
~Lotnik2011-02-17 16:35:58 z adresu IP: (212.160.xxx.xxx)
Ja tu widzę drugi Egipt... precz z Mubarakiem! Proponuję postawić pomnik R. Kubicy, albo A. Małyszowi.
~Przemek z JL2011-02-17 16:32:04 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Pan redaktor w radiu postawił trafną diagnozę - lokalnym członkom PIS i PO chodzi o przypodobanie się "tym na górze". Szkoda, że radio daje się wciągać w ich gierki. Olać ich!
~Kiki2011-02-17 16:31:54 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Każdy ma prawo stawiać pomniki jakie sobie tylko chce. Z drugiej strony nie może być tak, że jedna grupa ludzi wykorzystuje takie działanie do celów politycznych. Bo tu wcale nie chodzi o pamięć i to jest irytujące. Może gdyby inicjatywa wyszła od osób "neutralnych" wyglądałoby to inaczej. Pomniki stawia się po to, żeby kogoś uhonorować. Sama tragiczna śmierć nie wystarcza. W Świdnicy miał powstać pomnik Jana Pawła II, do tej pory stoi jedynie głaz z napisem, że taki pomnik powstanie... Więc może w tym przypadku skończy się podobnie ;)
~Edek2011-02-17 16:31:09 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Obiektywnie. Skoro pomnik ma upamiętniać ofiary katastrofy smoleńskiej to proszę niech radny Lewandowski wytłumaczy dlaczego plac nazwano (bez niczyjej zgody) placem Lecha Kaczyńskiego a nie Placem Ofiar Katastrofy Smoleńskiej? Odpowiedź prosta - bo nie chodzi tutaj o stewardessy, czy pilotów, czy innych powiedzmy mniej ważnych, którzy też tam zginęli. Niestety to wojna domowa o zupełnie inne sprawy, nie o wartości moralne i etyczne, ale o władzę. Wojna na uczuciach - najbardziej efektywna patrząc wstecz na historię całego świata.
~anonim2011-02-17 16:28:53 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Ogromnie cieszę się że Świdniczanie wyszli na ulice, najwyższa pora dać do zrozumienia rządzącym że to oni są naszymi przedstawicielami, a nie my ich kukiełkami. Dalejjj Świdnicaaaa!!
~inga2011-02-17 16:28:48 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Pomnik koszmarek w przestrzeni miejskiej. Polacy mają jakieś dziwne upodobania w stawianiu pomników. Może lepiej zamiast paskudnego pomnika posadzić piękne drzewo. Przynajmniej będzie z tego jakiś pożytek.
~kamil2011-02-17 16:25:32 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
... Polska to dziwny kraj, abstrachując od pomnika w Świdnicy - ale chęć postawienia pomnika w Smoleńsku, całowanie brzózki... - pożal się Boże. Miejsce , w którym zginęła by dlamnie wżna osoba ( o rodzinie nie wspominając) - miejsce to było by przeklęte przeze mnie ! (ścięte drzewo, wyprostowany zakręt itp). Ale Polacy wolą postawić krzyż przy drodze i zapalać znicze...
~młody polak2011-02-17 16:21:55 z adresu IP: (109.199.xxx.xxx)
Maj się zbliża - PiS chce chyba szybciej beatyfikować Lecha Kaczyńskiego niż Jana Pawła II.,..
~jerzy2011-02-17 16:21:48 z adresu IP: (148.81.xxx.xxx)
śmieszne argumenty przeciwników pomnika. mówią, że nie ma dróg w mieście. jak to się ma do pomnika z datków? chcecie chodników to zwróćcie się do radnych. w smoleńsku zginęli przedstawiciele WSZYSTKICH !!!! opcji politycznych - 96 ciu polaków!!!!
~oj tam oj tam2011-02-17 16:18:50 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Tak, najlepiej ze skwerku zróbcie cały plac upamiętniający ofiary katastrofy, połóżcie nową kostke, a na środku postawcie kamień, dorzućcie tablicę i niech straszy kolejne betonowe lądowisko dla helikopterów jak to się stało z super-nowoczesnym placem św. Jana Pawła II. Zgadzam się z tymi futurystycznymi toaletami publicznymi, ale taka futurystyczna architektura w postaci tego pomnika podobnego do elementu wystroju wnętrz z Ikei zdecydowanie mi się nie podoba. Panowie, dawajcie na ring, albo niech pan Lewandowski sam sobie postawi pomnik w ogródku przed domem, w końcu ma tam całkiem sporo miejsca.
~Maciej2011-02-17 16:18:14 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Ale przecież dlaczego wracamy do kwestii PiS`u który niby wykorzystuje ta sytuację? Przecież to Prezydent Komorowski wszczął całą dyskusję co doprowadziło do rozłamu w kraju.
~Świdniczanin2011-02-17 16:17:05 z adresu IP: (213.108.xxx.xxx)
Ktoś Tu pisał że w samolocie zginęła elita, to czemu do cholery nie chcecie wszyscy stawiać pomnika ofiar CASY tam zginęła elita polskiego wojska. Dajcie sobie spokój z tymi pomnikami. A Pan Lewandowski już raz budował pomnik Jana Pawła II i do tej pory pomnika nie widać. Zabiera się do czegoś tylko dla szumu medialnego.
~architekt2011-02-17 16:15:16 z adresu IP: (93.220.xxx.xxx)
- mamo mamo czemu tu rośnie tu to drzewno.... (wiekowy dąb) - dziecko dawno temu w wypadku zgineli ludzie... itd pamięć to nie pomnik popieram drzewno
~dotka2011-02-17 16:08:58 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
tyle się o tej tragedi mówi, że nie trzeba stawiać pomników ku pamęci i zadumy, bo nie sposób o tym zapomnieć, mam wrażenie że jak otworzę lodówkę to też zobaczę na kartonie z mlekiem symbol katastrofy; jestem świeżą mieszkankom świdnicy i widzę wiele innych celów na które można by spożytkować pieniążki sponsora!
~taka prawda2011-02-17 16:08:55 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
jestem przekonana, że gdyby zdecydowano postawić tam pomnik Piłsudskiego, nie byłoby całego zamieszania. Domyślić się można zatem, że patriotyzm elity która zginęła w Katastrofie Smoleńskiej jest dyskusyjny w rozumieniu mieszkańców.
~sultan2011-02-17 16:05:13 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Mi przypomina naczynko do picia wód mineralnych... Widziałem takie w Szczawnie Zdroju w lecie :)
~Maciej2011-02-17 16:02:49 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Brawo. Bardzo dobra inicjatywa. Należy pamiętać i wspominać tych ludzi.Pomnik jest konieczny dla zadumy i refleksji. Obecną formę pomnika należy przedyskutować.
~MŁODY WYKSZTAŁCONY2011-02-17 16:00:36 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
A dlaczego nie- zginęła tam elita naszego państwa należy im się!!wiem ,że są przeciwnicy-przeważnie lewicowe środowiska i PO!!!LUDZIE DBAJMY O NASZĄ TOŻSAMOŚĆ!
~LEWY2011-02-17 15:59:49 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
TO BARDZIEJ PRZYPOMINA CZŁONKA KUKLU-KLAN JAK JAKIŚ SAMOLOT.FACEC W MYCCE JAK KUKLU-KLANIE Z KRZYŻEM , JESZCZE OGNISKA BRAKUJE TYLKO.
~PIOTR2011-02-17 15:58:20 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
A CO TE ŚMIGŁO TAM ROBI, TEN KUKURYŹNIK BYŁ ODRZUTOWY
~Ania i Weronika2011-02-17 15:58:09 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
To oczywiste, że chodzi o jesienne wybory Pan Lewandowski zbiera sobie nowy elektorat, który łatwo przekupić krzyżami i pomnikami. W końcu w opinii internautów został uznany najmniej działającym radnym roku, jak widać chce to zmienić podpierając się teorią antypisizmu ze str PO.. Nie utożsamiamy się z Panem Krzysiem i jego działaniami, a katastrofa smoleńska i to co się po niej dzieje obrzydziła PiS niejednemu polakowi..
~WROCŁAWIANIN2011-02-17 15:57:48 z adresu IP: (83.19.xxx.xxx)
Jestem mieszkańcem Wrocławia. Sprzeciwiam się budowie ppomnika nie dlatego że mam negatywne skojarzenia z ofiarami tragedi z kwietnia 2010. Uważam że politycy tak bardzo skrzywili nam wizerunek ofiar i tragedii. Osobiście mam od dawna awersję do tej sparwy i ogromny niesmak. Najpierw to co stało się porażką naszego systemu władzy politycznej, koscielnej i miejskiej - sprawa krzyża w Warszawie. Od poczatku Partia PiS wykorzystuje tę tragedię nie tylko przezcież członków PiSu. Jest to haniebny procerder majacy na celu skłocenie polaków, podzielenie na madrych i głupich, patryjotów i wrogów polski itd. Moim zdanie DOŚC JUŻ tego typu pomników! Było wiele czasu aby te sprawy załatwić i teraz znowu kto jak nie Pis zaczyna batalię o Pamięc? a wychodzi jak zawsze awantura. Najwyraźniej to jest metoda znan skądinąd z naszej historii "dziel i rządź" NIE DAJMY SIĘ!!!
~Żelazko2011-02-17 15:57:35 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Wystarczy nam już, że zaraz po katastrofie z ulubionego placyku panów żulów zrobiono skwer im. Lecha Kaczyńskiego, nikt nawet nie wie kiedy to się stało - gdyby taka informacja wcześniej dotarła do świadomości publicznej, to pewnie też skończyłoby się to protestami. Pomnik nie jest złym pomysłem, ale nie do cholery na skwerze im. Lecha Kaczyńskiego! Poza tym chyba nie wszyscy do końca ochłonęli po akcji krzyż - wyciągnięcie teamtu pomnika byłoby odpowiednie dopiero za kilka lat. Wtedy każdy spokojnie przyjąłby to wszystko do siebie a kwestia ogromnych zapędów ku upamiętnianiu ofiar katastrofy smoleńskiej u polityków PiSu przestałaby być tak kontrowersyjna. No i forma pomnika... Trochę jak z tym ogromnym Jezusem straszącym w Świebodzinie. Wystarczyłaby zwykła tablica upamiętniająca! Ach no i już na koniec, zgadzam się z Marim - dlaczego akurat w Świdnicy? Jaki Świdnica ma z tym wszystkim związek?!
~architekt2011-02-17 15:56:56 z adresu IP: (93.220.xxx.xxx)
Myslę że wiekszość (nie wszyskie) ale zdecydowana większość osob które zgineły nie życzyły by sobie pomnika a już napewno całej tej kłótni. Każdy kto poruszy ten temat robi to z premedtacją. Pozdrawiam lożę
~MaRcIn2011-02-17 15:56:21 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Kino i cyrk w jednym . To miejsce nie jest na taki pomnik ! Ma inne przeznaczenie historyczne glebsze a nie powierzchowne. To ze ktos sponsoruje taki pomnik to mu gratuluje zbyt duzych przychodow. Mogl by ewentualnie zasponsorowac cos dla swidnickiej mlodzierzy, rowerzysta przykladowo DIRT (hopki ziemne) bo miasta sie nie mozna doprosic.
~mieszkanka2011-02-17 15:34:52 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Nie chcę codziennie budzic sie i widziec przez okno ten pomnik, ktory wzbudza negatywne emocje. Lepsza była by fontanna, ptaki by przynajmniej skorzystały i miło by było popatrzeć:)
~architekt2011-02-17 15:31:27 z adresu IP: (93.220.xxx.xxx)
bardzo ładny projekt - aż łezka ciśnie się do oka ;p
~2011-02-17 15:31:08 z adresu IP: (83.9.xxx.xxx)
Głupota ludzka i milosierdzie Boskie sa. nieograniczone.
~starzec2011-02-17 15:25:54 z adresu IP: (83.9.xxx.xxx)
Miłosierdzie Boskie i głupota ludzka sa. nieograniczone
~starzec2011-02-17 15:25:54 z adresu IP: (83.9.xxx.xxx)
Miłosierdzie Boskie i głupota ludzka sa. nieograniczone
~krzysiek2011-02-17 15:15:52 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
tu jest fajnie opisany artykuł na ten temat i zdjęcie skąd został zerżnięty projekt pomnika http://quovadissvidnico.bloog.pl/id,328712321,title,Krzysio-The-Sculptor,index.html
~obserwator2011-02-17 13:40:00 z adresu IP: (213.108.xxx.xxx)
Jak ludzie chcą pomnik wybudować za własne pieniądze, to niech sobie budują - na tym polega wolność i demokracja. Przeszkadza to akurat młodemu radnemu Ząbczykowi, który poparł budżet dla Świdnicy na 2011. Przeznaczono w tym budżecie 200 tys zł na aranżację innego placu - Jana Pawła II. Skończy się to budową pomnika, o czym ten radny wie. Już zmarnowano na przebudowę tego palcu polegającą na przekładaniu bruków ponad 2 mln zł. Rozdwojenie jaźni?
~Kamil2011-02-17 13:02:07 z adresu IP: (95.51.xxx.xxx)
Radny może sobie postawi na podwórku taki 4-metrowy pomnik jak i tak to robią za własne pieniądze!! NIE POPIERAM TEGO W OGÓLE!! Pozdrowienia dla prowadzącej audycje :P ;)
~Świdnicanin2011-02-17 13:02:05 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Mogli by jakos lepiej sporzytkowac te pieniadze a nie stawiac jakis bezsensowny pomnik ...
~tomek2011-02-17 13:02:01 z adresu IP: (89.75.xxx.xxx)
powiem wam, że ja już mam dość tej całej tragedii. Nie czuje do niej już żadnego szacunku, co więcej im więcej taki `krzywych` akcji tym bardziej zaczynam pałać do niej negatywnymi emocjami.
~mari2011-02-17 11:31:54 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
ale czemu w świdnicy? tam się rozbił ten samolot? stamtąd byli pasażerowie? tam lecieli? WTF?!?!?!
~wrocławianin2011-02-17 09:27:09 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Ten pomnik wyglada jakby przedstawiał członka Ku Klux Klanu. Nawet krzyż pasuje. Obrzydliwy ten pomnik.
~senses 2011-02-17 09:18:29 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
wstrętny ten pomnik ;/niech wybiorą inny projekt przez glosowanie .